ER DU FERDIG MED JULEGAVENE?

Categories Hverdag


 

Med et stormende skritt så går det forferdelig fort. Innerst inne langt der bak så gjemmer denne julefølelsen seg veldig godt. Om den rekker å vise seg til tide, eller om den forsvinner sakte med årene, og julegleden ikke blir fullt så like spennende som da vi var små, det vet jeg ikke. Uansett, jul blir det i år.

Det er ikke til å unngå og legge bort julen nå med det første. I hvert fall ikke når man er vokst opp med en sånn tradisjon i desember. Jeg er langt ifra den eneste, men gaver blir det i år også. Denne gangen var jeg ganske tidlig ute. Jeg startet vel sånn rundt den siste uken i november, og for bare to til tre uker tilbake så var alle gavene mine i boks. De jeg skulle gi bort riktig nok.


 

Jeg kjenner på det nå. Veldig deilig å ikke ha det peset over seg hvor man må ut å jogge byen rundt for å finne den fine gaven til de man er glade i. Med andre ord kan julen og ferien bare komme, og det er ikke til å legge skjul på at det virkelig skal bli godt med langfri. Må bare puste og pese meg igjennom de siste tre arbeidsdagene, så kan jeg endelig slenge beina i senga og daffe rundt i pysjen hele julen mens jeg ser mange julefilmer. 

Julegaver kan med andre ord krysses ut på listen, og nå er det bare å håpe at vedkommende som skal få disse overraskelsene blir glade. Julen handler riktig nok ikke bare om presanger, men helheten til julen. Men det er jo alltid stas med både å overraske andre, samtidig som man kan få et stort smil om munnen selv av den varmen andre vil gi oss. Nå kan jeg fokusere på alt annet som må gjøres. Men er du ferdig med julegavene?

5 kommentarer

5 thoughts on “ER DU FERDIG MED JULEGAVENE?

  1. Det er så godt å være ferdig med gavene. Da har du hele uken å slappe av på 🙂 Ikkje gøy å springe rundt og stresse,
    selv var jeg ferdig før desember begynte. Da kunne jeg også slappe av, bare konsentrere meg om jobb og guttungen/barnehage arrangementer 🙂
    Ønsker deg en fin uke 🙂

  2. sjomannsfrue: Ingenting er bedre enn en litt mindre roligere tid før julaften. Selv om gaver er i havn så er det fortsatt andre ting som må gjøres.
    Ønsker en fin uke til deg også!

  3. Jeg blei ferdig i går, faktisk 🙂 Jeg feirer jo egentlig ikke jul, men det hender jo at jeg må kjøpe litt gaver for det om 😛 I år skal jeg feire jul da, så da måtte jeg i alle fall kjøpe gaver 😛 ha ha

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *