VI EIER ALLE HELT LIKE JULESTRØMPER

Categories Hverdag

Endelig var tiden her. Dagen er kommet hvor det blir en ekstra liten feiring med familie og venner man har rundt seg, for å samle seg sammen å spise god mat og kose seg i godt lag utover julekveldens timer. I år venter vi gjester, og vi har alltid vært hjemme på julaften de siste mange årene. Det syns vi er deilig, og det blir en like fin kveld hvert år.


 


 

I alle år som jeg kan huske, helt siden jeg var ganske liten og frem til i fjor, så har jeg vokst opp med pakkekalender sammen med mine yngre søsken. Du kan si det har blitt en del pakker igjennom ventetiden frem mot julaften, og jeg hintet vel til det forrige jul at jeg ikke lenger trengte noen kalender med små gaver og pakkelapper på.

Pakkekalender er veldig koselig, men jeg hadde rett og slett ikke behovet for det lenger, og i år kom det aldri opp noen gaver i trappeoppgangen der det alltid har pleid å henge. Men det som hang der i år når jeg hadde klart å stå opp av sengen denne julemorgen, det var denne julestrømpen. Den har vært med oss i mange år, og det har som oftest pleid å ligge ulike slag av godterier og annet godt i den.

Men også de siste årene har vi innført en ny tradisjon her i huset, og vi får velge helt selv av hva vi ønsker. Vi eier alle helt like julestrømper, og valget med hva vi vil få den fylt opp med kan vi velge mellom søtsaker eller en gave.

Jeg er jo vokst opp med godteristrømpe i veldig mange år, men en eller annen gang må man ta en forandring. Så også i år gikk jeg for en “overraskelse” i julestrømpen – en gave som jeg ville sette pris på.
 


 

Ikke misforstå – jeg syns godteri er veldig godt. Men når jeg først har det så kan det bli liggende over lang tid. Jeg er med andre ord ikke en storspiser av sjokolade og annet søtt sånn som jeg var før. Jeg fikk derfor i år disse julemusene i strømpen, som jeg riktig nok var med å velge selv. Og ved siden av dem lå den nye sjokoladen som jeg ikke har rukket å smake på enda.

Det finnes mange muligheter og variasjoner man kan kombinere en julestrømpe med. Vi er rett og slett litt mer kreative på den biten nå enn det vi var før, og tør å gå utenfor det som er vanlig. Men hva er vanlig hos deg? Hvilke tradisjoner har du hjemme hos deg?

1 kommentar

1 thought on “VI EIER ALLE HELT LIKE JULESTRØMPER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *