JEG VANT I DERES JULEKALENDER

Categories Hverdag

Julen skal nå snart rundes av, og pynten som kom opp tidligere denne måneden skal innen noen uker legges forsiktig tilbake i sine esker. De søte julemusene skal få flytte inn i juleesken og pepperkakehuset skal gå i flere biter av knas, for deretter å få en smakebit eller ti. Og julestjernen skal ned fra kroken i vinduet.

I hele adventstiden har jeg vært med i flere julekalendere på nettet. Jeg var med i ganske mange, og registrerte og meldte meg på for å prøve vinnerlykken. Jeg var så heldig å få napp i en smykkebutikk hvor jeg vant kjempefine øredobber. Men at det skulle rykke flere ganger i fiskesnøret denne måneden var bare ren flaks.


 


 


 

I ettermiddag har jeg brukt en liten time her, på bowlingen. Det hadde seg nemlig sånn at jeg vant i deres julekalender også, og for å benytte meg av den så passet det ypperlig å skvise inn noen runder med bowlingkulen i dag. Med både mamma, lillesøster og meg i spill så kom vi oss igjennom to runder. Pappa var den lille heiagjengen for oss.

Jeg vil si det var ganske stille da vi kom, og vi var dem siste som gikk. Om det kom noen andre etter oss når vi var ferdige kan jeg ikke uttale meg om, for jeg var der ikke. Var bare fire baner som var i bruk av alle dem de har. Å få et slag med kulen, runde etter runde, det var virkelig gøy. Av andre som var der så fantes det noen som virkelig kunne slå en bowlingkule, så om stilen min var like bra da slaget ble tatt – det kan diskuteres.
 


 


 


 


 

Om jeg klarte å nå toppen sånn som jeg hadde sett for meg på forhånd, det var ikke så viktig. Poengene var ikke det som jeg fokuserte mest på, men hyggen det var rundt det hele. For ja, jeg kom på siste plass etter første spillerunde, men fikk hentet meg litt inn mot slutten.
 

2 kommentarer

2 thoughts on “JEG VANT I DERES JULEKALENDER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *