NÅ SKAL ÅRET RUNDES AV

Categories Hverdag

Da man ikke klarte å komme seg i seng før litt for sent i natt, ettersom man må innstille seg på at det er arbeid igjen om to små dager, så våknet jeg litt småtrøtt og sliten på formiddagen i dag. Men det skal ikke stoppe meg i å prøve noe jeg aldri har gjort før. 

År etter år har jeg sett at veldig mange er kjempeflinke til å oppsummere året sitt når den aller siste dagen har kommet. Jeg blir litt misunnelig på at dem klarer å sette ord på det, og jeg har aldri klart å komme i gang med å gjøre det samme – uansett hvor mye jeg har prøvd og vridd min egen hjerne. 

Men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve en liten versjon av å kunne se tilbake på mitt år. Har ingen planer om å ramse opp alle dagene vi har vært igjennom i 2017, for da hadde jeg nok holdt på i flere uker og måneder. Jeg velger derfor å plukke ut et innlegg fra hver måned som var det største, spennende eller fineste som skjedde.

Januar:
Da fjorårets dager nærmet seg slutten, så gikk jeg for et mål. Et nyttårsmål om at jeg skulle bli flinkere, eller bedre av det lille jeg hadde. Jeg ville se resultater. Ikke på andre, og ikke på det jeg hadde rundt meg – men på meg selv. Kom til innlegget her(Det skal sies at jeg klarte dette i en fem måneders tid…)
 

Februar
Jeg har alltid vært glad i å skrive, og føler jeg klarer å si det jeg har på hjertet ved å gjøre det igjennom tekst. I flere år har jeg vært venneløs, eller ikke hatt noe kontakt eller vært sosial med andre mennesker som man kaller venner. Og det er sånn fortsatt. Kom til innlegget her.
 


 


Mars

Den andre helgen denne måneden så ble det en spontan, men veldig viktig tur opp til skisenteret i Kongsberg. Dette var en lørdag, og lillesøster jeg kjørte hjemmefra i åttetiden om morgen og var tilbake tre timer senere. Nysgjerrig på hvorfor det ble sånn? Kom til innlegget her.
 


 


April

Det denne måneden startet med, det var et forrykende show av komikerkongen. Som en liten gave midt i året så tok jeg med meg mamma til Nøtterøy Kulturhus, og du kan si at latteren var på et veldig høyt nivå når både vi og alle de andre i salen lo så tårene rant. Kom til innlegget her.
 


 


Mai

Årets siste vårmåned før vi rullet oss over til at sommeren var kommet for fullt. En måned som var fylt med noen røde dager, samt en feiring av landet hvor alle var pyntet i sine bunader, festdrakter og penklær. Men her var det nok konserten som satte mest spor. Kom til innlegget her.
 


 


Juni

Dette var en måned jeg ikke hadde gledet meg så mye til, men hvor jeg også prøvde å gjøre dagene så fine. Et barnehageår er fra august til juni, og det var nå tid for å gi ekstra mye kjærlighet til en helt fantastisk barnegruppe som jeg hadde vært så heldig å jobbe med. For første gang var alle de eldste samlet på en avdeling, og det var litt ekstra tøft å gi slipp på en hel barnegruppe som man hadde blitt så glad i. Kom til innlegget her.
 


 

Juli
Så var det endelig sommerferie, og jeg var klar for flere uker med fri til å samle nye krefter – og ikke minst nyte sommeren og gjøre akkurat det jeg ville. Jeg brukte ferien på noen koselige turer, og slikket mye sol. Men det største, og mest viktigste, var at jeg måtte klage til kommunen. Vil du vite hvorfor? Kom til innlegget her.


 


August

Flere oppturer skjedde, samt noen få nedturer. Men her en dag kom det til syne av kreativiteten jeg hadde formidlet videre til de fantastiske barna som jeg jobbet med før sommeren. Det viste seg nemlig at jeg klarte å sette spor hos de små, men utrolig glupe barna. Men hva var det som skjedde? Kom til innlegget her.
 


 


September

Også her var det flere minner som ble bygget. Men det største av alt var vel bursdagen min. Jeg fylte 23 år 23. september, og dette ble feiret med god middag, et forrykende show og overnatting i Oslo. For på selve dagen viste det seg at Tusvik og Tønne skulle ha sitt show som jeg hadde så lyst til å få med meg. Er du nysgjerrig på hvordan opplevelsen var? Kom til innlegget her.
 


 


Oktober

Lenge hadde jeg ønsket meg noe helt spesielt, men ikke før på denne tiden av året i 2017 klarte jeg å ta et tak. Heldigvis kjente jeg noen som virkelig kunne dette, og resultatet ble bedre enn jeg hadde sett for meg på forhånd. Tør du å se hva det var? Kom til innlegget her.
 


 


November

Bortsett fra at jeg ble rammet av en forkjølelse som plaget meg så mye av å være helt tett, så klarte jeg å holde meg frisk til den store kvelden – julebordet med jobben. Var overraskende hyggelig, og jeg gjorde noe jeg sjelden pleier å gjøre, og som kanskje skjer et minimalt av fåtall i året. Økte nysgjerrigheten din nå? Kom til innlegget her.
 


 

Desember
Det er nesten litt vanskelig å velge ut en ting her, for det er så mye koselig som har skjedd i juletiden. Var så heldig å vinne øredobber i en julekalender, samt at jeg fikk slå et slag med kulen i går da jeg klarte å vinne i enda en kalender hos bowlingen. Utenom en hyggelig julefeiring så må noe av det koseligste denne julen være da vi satt sammen pepperkakehus. Kom til innlegget her

 

 

Men tro meg – det har vært mye som har skjedd i dette året. Kunne kommet med flere punkter om hva 2017 har vært fylt opp med, men da hadde jeg bare endt opp med å skrive meg bort. Så nå har dere fått en lite innblikk i hvordan året mitt har vært, så håper jeg dere har hatt mange fine måneder. Nå skal året rundes av før det braker løs med nye muligheter her i livet. Håper jeg.

1 kommentar

1 thought on “NÅ SKAL ÅRET RUNDES AV

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *