SVARENE PÅ SPØRSMÅLRUNDEN

Categories Spørsmål

Det har nå vært helg, og det er enda noen timer igjen av den. Likevel er man sliten og trøtt, og det skal sies at jeg har pådratt meg litt smårusk som plutselig kom til meg. Hele året startet med sykdom for hele familien, og jeg var den eneste som ikke ble rammet. Var bare litt forkjølet, men ikke noe mer enn det.

Siden det nå er søndag, den dagen som er kjent som å være den mest roligste og kjedeligste dagen i uken, så tenkte jeg å komme med svarene på spørsmålsrunden som har surret og gått her i en ukes tid. Noe stort mer spennende har jeg ikke å fylle dagen med, så hvorfor ikke gjøre dette i dag? Så, da setter vi i gang.
 


 

– Vil du jobbe i barnehage resten av livet?

Sånn som det er nå så trives jeg veldig godt å jobbe med barn, og jeg har lært så utrolig mye i løpet av de årene jeg har fått lov til å være akkurat der jeg har vært. Jeg har det litt som plomma i egget – jeg har det det veldig bra når jeg er på jobb, og jeg får så mye glede av det i hverdagen min. Men alt kan jo plutselig endre seg i løpet av et liv, så jeg har ikke planer om å finne meg en annen jobb utenfor barnehage med det første.
 

– Hva liker du å gjøre?

Hvis jeg skal gå ut ifra sånn som min hverdag er nå så liker jeg veldig godt å kunne jobbe med å skrive, men også ordne med bilder. Noen ganger har jeg klare tanker om hvilke tekster jeg har lyst til å forme, mens andre ganger står jeg helt fast for hva jeg har lyst til å skrive – selv om jeg har veldig lyst til å slenge og blande sammen mange ord.

Dette er vel det jeg har mest fokus på av det jeg liker å gjøre, og er ikke så sosial av meg ellers til at jeg klarer å fiske opp andre ting. Jeg liker også å høre på musikk, og noen ganger hører jeg så mye på det at jeg blir så sliten og lei. Men heldigvis kommer “musikkøret” tilbake igjen.
 


 

– Har du noen nyttårsforsetter?

Det finnes det veldig dårlig av. Jeg har aldri vært den som har hatt små eller store mål for året. Ikke som jeg har vært bevisst på. Første og siste gang jeg hadde et nyttårsforsett å gå etter, det var i fjor. Da hadde jeg satt meg et mål om at jeg skulle kjøre x-antall push up hver eneste morgen og kveld. Det gikk fint det. Så fint at jeg klarte det de første fem månedene. 
 

– Når du flytter ut, vil du kjøpe eller leie?

Hmm, akkurat det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg hadde vel gått ut ifra for å leie, men ettersom jeg sitter på så mye penger på bok så hadde jeg hatt muligheter til å kjøpe. Men det blir ikke helt med det første, og planen er å spare så mye som mulig før det er på tide å finne seg noe eget. Hva det blir til får jeg se når den tiden kommer. Først må jeg ha andre ting på plass.
 

– Hva tenker du om me too-kampanjen?

For å være ærlig så har jeg aldri hørt om den før jeg søkte meg så smått frem til det nå. Jeg har derfor ikke satt meg helt inn i saken, og har heller ingen tanker eller formening om den.
 


 

– Hva er din livrett?

Om jeg bare skal plukke ut en rett fra alt det som er godt, det blir vanskelig. Men jeg kan jo komme med noen retter som jeg liker mer enn andre. På den listen har jeg blant annet julemiddag med ribbe, roastbiff, fisk (og da spesielt fisk i form med potetmos, masse grønnsaker og en supergod hvit saus), taco, kjøtt generelt (og gjerne mørt). 
For å si det sånn så er det mye som er godt, og mye jeg liker. Så jeg er så og si nesten et alt-spisende menneske. Mesteparten går ned.

 


 

– Hobbyer? 

Det var en gang i livet da jeg hadde håndball som min store hobby. Var ivrig innenfor sporten i mange år, helt til det året kom hvor jeg pådro meg en skade som gjorde det vondt for å fortsette. Du kan forresten lese om hendelsen her. Jeg storkoste meg i 11 år, men i dag har jeg både foto og skriving som min lille hobby istedenfor.
 

– Hvordan har du det?

Jo, takk som spør! Det skal sies at jeg har det ganske bra, men selvfølgelig har man dager eller perioder der man kan føle seg litt ekstra sliten og utenfor. Men ellers er jeg fornøyd.
 

– Hvem lager oftest middag hjemme hos deg?

Hjemme hos meg så kan alle lage middag, selv om det ikke blir en rett for alle hver eneste dag. Men her i huset er det nok pappa som laget oftest middag, og han lager veldig god mat. Men det gjør dem andre også.
 


 

– Føler du press på å ha dyre klær osv?

Svaret her er nei. Jeg er langt ifra til å klare og holde tråden i moteverden, og jeg er heller ikke opptatt av det. Selvfølgelig vil jeg se fin ut, det handler ikke om det. Så å gå etter de dyreste plaggene føler jeg ikke et press på. Hvorfor kjøpe de dyreste klærne og bruke mye penger på det, når du for eksempel kan få tre bukser til prisen av en på det som er dyrt? Økonomisk vett har jeg, og det skal jeg bruke til alt det er verdt. Jeg sparer enormt mye på ikke å gå etter den høye prisklassen når det kommer til klær.
 


 

– Gleder eller gruer du deg til å flytte ut?

På den ene siden har jeg ikke lyst til å forlate det jeg har hjemme hos foreldrene. Men på den andre siden så skal det bli veldig godt når den tiden kommer hvor jeg kan ta med meg alt som er mitt for å bygge opp mitt eget. Det handler vel litt om den overgangen når man flytter ut. Man har ikke helt lyst, men innerst inne blir det veldig deilig og man gleder seg til å flytte ut.
 

– Liker du kaniner eller marsvin best?

Marsviner er søte dem, men for meg liker jeg nok kaniner best. Er vel derfor jeg har hatt forskjellige kaniner de siste 11 (?) årene. 
 


 

– Indisk eller kinesisk mat?

Hmm, det finnes mye godt av både indisk og kinesisk mat.
 

– Har du hatt kjæreste noen gang?

Nei, det har jeg ikke hatt.

6 kommentarer

6 thoughts on “SVARENE PÅ SPØRSMÅLRUNDEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *