NÅR ALLE FÅR BRUK FOR GAVEN SOM VAR TIL TO

Categories Hverdag

Jeg har for kort tid tilbake fortalt dere om hvor vanskelig det kan være å finne den perfekte gaven til andre. Hva slags ønsker er det egentlig vedkommende har? Skal jeg kjøpe en slik gave som “bare” er pjus, eller skal jeg gå for en gave som betyr litt mer?

Det er ikke alltid like lett å finne ut av hva man skal gi til hverandre, for i dag har man ofte alt man trenger, og ønskene pleier å gå i oppfyllelse i løpet av året. Så når julen kommer så er man ganske blank på hva det er man har på ønskelisten, og sånn er det for meg.


 

Men hva skulle jeg finne på til de som hadde alt? Og samtidig ikke hadde store ønskene foran seg?  Det var heller ikke stort å få lirket ut, og tankene om alle idéene var ikke lett å ta tak i. Hva skulle jeg gjøre? Kanskje har du det sånn også, at gaveinnkjøp ikke bestandig er så lett. Derfor var det godt at jeg nesten i siste liten fikk fisket opp en tråd som gjorde det mulig for meg å gi bort en gave som man visste ble satt pris på.

Med en klar tanke om hva det var jeg skulle ha, så var det ikke bare å dra til butikken som hadde dette å kjøpe en. Nei, her måtte det utsettes for forskning, og det var ikke bare å ta det første og beste jeg fant. Her måtte jeg også se på egenskaper. Og hva var det jeg egentlig fikk med i prisen? Jeg ville jo ha så mye som mulig, men til den billigste penge.
 


 


 

Denne søkingen på nett gjorde jeg veldig sent om kvelden, og klokken var vel på vei til å bikke over til en ny dag. Jeg klikket meg inn både på den ene og den andre butikken, og jeg fant til slutt en som de hadde inne her i Tønsberg. Så greit, og så praktisk. Da slapp jeg å fly rumpa  av meg for å finne den ene av de siste gavene, og dermed var årets gavepakker under treet fra meg reddet.

Men klarer du å gjette på hva som befinner seg på bildene over her? Kanskje du har en slik selv, og gleder deg ekstra til å ta den frem når varmen og sommeren kommer. For ja, det er en isbitmaskin. Når alle får bruk for gaven som var til to, da har du slått flere fluer i en smekk. For denne fikk mine foreldre i julegave av meg, men alle kan bruke den.
 


 

Vi fikk testet den for første gang i helgen, og jeg fulgte spent med på hvordan prosessen skjedde fra da vannet havnet i frysehullene. Det tok noen minutter, og ikke så lenge etterpå ble flere isbiter dyttet ned og over i et rom hvor alt samlet seg. Det er ikke bare en størrelse på den, men hele tre ulike som du kan velge mellom. 

Jeg kunne ikke unngå å teste dem sammen med drikke, og heldigvis klarte dem å holde det kjølig i glasset. Jeg har en liten følelse av at maskinen kommer til å gå veldig mye når varmen sprenger på og det er sommer. Ingenting er som å kjøle ned innsiden av kroppen med noen iskalde drinker!

1 kommentar

1 thought on “NÅR ALLE FÅR BRUK FOR GAVEN SOM VAR TIL TO

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *