“BLI VAKKER”, SA DEM

Categories Hverdag


 


 


 

Du vet når du ikke har stort å gjøre på fritiden, bortsett fra å jobbe med bilder og tekst? Da er det skummelt å klikke seg inn på nettsidene hvor det er muligheter for å dra kortet.

Det skjer ikke ofte, men likevel mer enn det var for noen år siden. I nettbutikkene så finnes det en haug av varer. Alt fra klær, skotøy, bøker, tilbehør til mobilene og sminke, bare for å nevne noe. I forrige uke gikk det opp for meg at jeg var tom for et produkt. Et produkt jeg er glad i å ta på meg når jeg har lyst til å slappe av og nyte litt ekstra pleie.

Jeg har ikke den aller reneste huden, men det skal sies at den er nittini prosent friskere enn den var da jeg hadde mine ungdomstider. Da kroppen min endret seg veldig mye på en gang da jeg gikk på ungdoms- og videregående skole, noe som den gjør hos alle, så ble ansiktet mitt spesielt utsatt. 

Du vet når du får små kuler i ansiktet? Sånne verkekuler med væske i? Ja, for det var faktisk en tid der jeg var ekstra plaget med kviser. Jeg så nesten ut som en pizza i de verste periodene, men jeg var også så heldig at det ikke var på det verste. 

I dag i en alder av tjuetre, så popper det fortsatt opp urenheter som er der for å plage meg. Men langt ifra så mye som jeg flere ganger hadde. I vinter har jeg slitt en del med noen som har hoppet ut rundt hakepartiet, og dem gjør noe med selvbildet ditt. Jeg har hørt at “det ser mye verre ut for deg selv, enn det gjør for andre som ser på deg”. Det er helt sikkert sant, for på seg selv så legger man merke til hver minste detalj. 

I en lang tid nå, ja flere måneder, så har jeg en gang i blant smurt meg inn med ansiktsmasker for å reparere min egen hud. Selv føler jeg at det har vært effektiv for min del, og jeg har til og med sett resultater. Men da jeg oppdaget at jeg var tom sist gang jeg ville unne meg litt ansiktsmaske, hvor jeg ikke orket å reise til byen for å handle, så klikket jeg meg inn på nettet for å få produkter i posten.

“Bli vakker, sa dem.” Derfor var det bare noen tastetrykk inn på Bli vakker sine nettsider, søke seg frem til noe som fristet og deretter legge inn en bestilling. Etter seks dager ramlet pakken min i posten, så nå gleder jeg meg til å teste boblemasken som jeg har sett flere har prøvd. Vil den fungere for meg?
 


 

I tillegg lusket det seg en annen vare med i pakken også. Hadde det vært opp til meg så kunne jeg dusjet og vasket håret hver eneste dag. Jeg kan ta en dusj på kvelden, og neste morgen våkner jeg til et like fettete og grusomt hår. Da er det godt jeg har et lager med dry shampoo, for lysten til å vaske det hver eneste dag orker jeg ikke.

Så, nå skal jeg teste ut enda noe nytt. Nytt for mitt hår i hvert fall, og det er denne shampooen fra Fudge. Denne typen som jeg gikk til innkjøp av skal fungere for fett og livløst hår – akkurat sånn som mitt hår er. Så fremover skal jeg bytte ut den gamle shampooen jeg har brukt i lenger tid med å vrake på vasker med denne nye. Så får vi satse på at det blir litt mer liv i håret mitt igjen!
 

5 kommentarer

5 thoughts on ““BLI VAKKER”, SA DEM

  1. Er det lov å spørre om du bruker noen form for hudpleie daglig, og i så fall hva? 🙂
    Og jeg sleit en periode for ikke så lenge siden, i en alder av 31 år, med at håret mitt blei grusomt fett hver eneste dag. Jeg har vasket håret hver eneste dag i mange hundre år (ok da, i alle fall 15 år). Jeg måtte rett og slett slutte å vaske håret hver eneste dag, og bare bite det i meg at håret var fett (passet så klart på at jeg helst var hjemme den dagen jeg ikke vasket det- ha ha). Det tok ikke lange stunden før håret ikke blei like fort fett lenger- nå kan jeg gå to dager uten å vaske håret uten at det blir fett liksom 🙂 Prøver å kun vaske håret annen hver dag, men noen ganger blir det hver dag likevel 🙂

  2. Elevele: Jeg har ikke noe hudpleie som jeg bruker hver eneste dag. Har en dag- og en nattkrem som jeg var veldig flink i starten til å bruke. Men nå blir det bare noen få ganger i uken. En gang i blant har jeg også hatt på meg ansiktsmasker på kvelden, og det har jeg følt at har hjulpet litt (i grunn veldig mye, hvis det er det som har gjort at huden min er såpass fin nå).

  3. Det viktigste for uren hud (og huden generelt) er jo så klart at den blir vasket rein hver dag slik at porene ikke er tettet igjen av skitt og greier 🙂 Og en beskyttelse slik at porene ikke tettes igjen i løpet av dagen er også gull verd <3
    Så bra at du har funnet noe som du føler virker- ingenting er bedre enn det <3
    Jeg tok ansiktsmaske i forgårs (Mary Kay sin Charcoal) og i går kunne man se på haken at det var noe som ville ut ja.. Heldigvis fikk jeg ikke noe stort utbrudd og det er nesten ikke synlig i dag- skal ta litt maske nå snart igjen 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *