JEG FANT SAAAAAALG!

Categories Hverdag

Det var som å ramle i koma da jeg endelig fikk skrudd av lyset i natt, etter å ha ligget kjempetrøtt i en hel time. Men jeg bare måtte gjøre meg ferdig med det jeg holdt på med, og dermed klappet øynene sammen på sekundet i det da det gikk opp for meg at det ble mørkt. Trøtt etter en lang og fin uke? Ja, vil nok si det.
 


 

En fridag på en lørdag, noe som jeg alltid har, da er det veldig deilig å bruke den til hva man enn måtte ha lyst til å gjøre. Ofte er dette en dag hvor jeg gjør minimalt av sprell som mulig, og nærmest stenger meg inne for å ta dagen med ro. Men det hender også at jeg forlater huset for å finne på litt andre ting også. Bare for å få et avbrekk av den gamle vanen.

Jeg klarte ikke for flere år tilbake å ta vare på de få vennene jeg en gang hadde, og jeg har heller ikke klart å finne meg nye. I hvert fall ikke sånne venner som jeg kan være sosial med. Men når man er vandt til å være mye alene over en lang tid, så blir det også vanskelig å komme seg ut i verden for å møte nye mennesker.

Derfor benytter jeg hver gang jeg har mulighet til å komme meg avgårde når noen av de andre skal ut på farten. I hvert fall veldig ofte, og i dag ble det en tur innom senteret på Revetal. Helt uten planer om at det var noe jeg skulle handle, så skulle man likevel ikke se bort ifra at man dro hjem igjen med noe i handleposen.
 


 


 


 


 

Hallo? Jeg fant saaaaaalg! Hvem er det som klarer å gå forbi når de annonserer priser som er billige i butikkene? Jeg klarte det ikke, og jeg har spart mye med å handle på salg. For eksempel kostet en pakke nudler med fem stykker i ti kroner. Så jeg rev med meg noen fra hyllene og kastet dem ned i handlekurven. Alt det andre var også på salg. Men det salget som var billigst, det var nok julebrusen som bare kostet fem kroner.

 


 

Så jeg fylte like så godt opp kjøleskapet med det, og jeg er dermed sikret meg søtdrikke for noen uker fremover. Jeg har en slags ånd over meg at jeg må ha brus tilgjengelig til en hver tid, selv om jeg ikke drikker det hele tiden. Så da var det gull verdt at jeg kom over dagens tilbud. Kanskje det hjelper litt på viruset som ligger og irriterer seg i kroppen min? Hadde vært veldig deilig å bli kvitt hosten, som også har rammet flere her i huset.

Men utenom at jeg har klart å fylle denne lørdagen med litt annet enn det vanlige, så skal jeg nå sette meg tilbake og bare nyte kvelden. Senere blir det både god middag og håndball på tv-skjermen. Kan ikke akkurat klage over det, og så er det på igjen i morgen med andre planer og ting som skal skje. Ønsker alle en flott lørdagskveld!

1 kommentar

1 thought on “JEG FANT SAAAAAALG!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *