DU MÅ TA TIDEN TIL HJELP

Categories Hverdag

Trøtt og sliten, og kanskje ikke like mye energi som du skulle ønske? Nå har jeg gjort noe med det. For hvordan er det å være hjelpeløs når man er syk? Heldigvis oppi alt det uheldige så har vi flere grader av sykdom, og jeg havnet i en av dem – den store forkjølelsen.

For å si det sånn, jeg er ikke alene om å ha vært en av dem som har fått disse symptomene over seg. Jeg kan være veldig sta av meg, og kan ha mine meninger sånn helt innerst inne. Men noen ganger må man bare gripe seg litt ekstra hardt i nakkeskinnet for å få ut fingeren. 

Midt opp i alle hosteanfallene både du og jeg har, og alle andre basselusker som måtte gjemme seg rundt i hver eneste krik og krok, så har jeg klart å hjelpe meg selv med å komme meg igjennom alle kulene som jeg nå har tatt i mot og håndtert på best mulig vis. Og for å si det sånn – det var fantastisk å se morgendagens vinterlys da jeg tittet ut av vinduet.
 


 


 

Måtte bare avspore litt til siden med å skimte alle tankene som havnet inn i disse bildene. Men sannheten er den at jeg nå skulle ta et tak i helsen min, for å få en stopper på et rusk som ikke hørte hjemme hos meg. Det skulle i hvert fall ikke få lov å bo sammen med meg lenger, noe som den har gjort i en to ukers tid.

Du kan si jeg har blitt ganske lei av å kaste ut en hoste i ny og ne, hvor de store utbruddene har ligget på sitt verste spesielt på morgen og kvelden. Dagen blir avsluttet akkurat sånn som den startet, og det er ikke akkurat så koselig når du får minimalt med overskudd.

Jeg forklarte mine problemer. Jeg fikk undersøkt der problemene lå, og det viste seg at jeg hadde et virus som hadde herjet i kroppen min, men som var på vei til å forsvinne – håper vi. Heldigvis er det ikke like ille som det har vært, men du tappes likevel noen trappetrinn ned på energien. “Du må ta tiden til hjelp”, sa legen, for dette her, det er det ikke stort å få gjort noe med.

Så, da får vi se hvordan viruset ender. Det kan vel bare gå en vei, og det er oppover. Hvorfor kroppen reagerer som den gjøre, det er nok mest sannsynlig fordi snøen er blitt liggende. Vil jeg tro. Vinteren har ikke tenkt til å forsvinne med det første, og her om dagen kunne jeg skimte små grønne flekker av gress. Men de forsvant fort da det viste seg at et lite snøfall hadde planer om å komme ned, akkurat her.

5 kommentarer

5 thoughts on “DU MÅ TA TIDEN TIL HJELP

  1. Hei Pernille. Godt nytt år 2018 😊 Jeg har ikke hatt hverken forkjølelse eller influensa på 7 år nå jeg 🙂 hurra:)
    Men jeg håper at du blir kvitt disse fæle baskeluskene 🙂 god bedring 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *