JEG MÅTTE GJØRE NOE MED DET

Categories Hverdag

Både mandager, tirsdager og onsdager går som smør i flesk – de sklir unna med en gang, og det gjør resten av uken også. Egentlig ble jeg litt paff da jeg innså nå i kveld at det endelig var blitt fredag. Jeg hadde ikke helgefølelsen her hos meg, men jeg var ikke riktig sikker på hvilken dag det egentlig kunne være heller. Alt var bare blåst bort.

I det siste har jeg kjent litt ekstra på det av hvordan det er å holde seg selv med selskap. Både den ene og andre kvelden, og rett og slett hver eneste dag når jeg ikke har en eneste plan. Men nå måtte jeg ta i et tak. Jeg måtte gjøre noe med det.

Med bare et tastetrykk i går kveld håpet jeg for at svaret jeg skulle få var positivt. Jeg vet at min lillesøster pleier å være en del opptatt, og søker andre avtaler i sin plan – noe jeg slett ikke er flink til selv. Derfor gikk det et glimt løs da det viste seg at hun var ledig i dag.

Uansett om jeg ikke hadde store anelsen om hva vi skulle gjøre sammen, så endte det med at vi dro på en søt og liten kafé. Jeg måtte komme meg ut av huset, oppleve noe annet og komme meg litt bort fra de kveldene som gikk i det samme dag inn og dag ut. 
 


 

Det er utrolig sjelden jeg beveger meg andre steder enn de faste og trygge flatene. Jeg syns det er kjedelig å finne på noe alene, og jeg har ikke så mange rundt meg. Det at jeg ikke har flere enn de jeg har som jeg kan dele opplevelser og samtaler med, det er min egen skyld. Men så er det ikke alltid så lett å gå utenfor de få rommene man har som man på en måte har låst seg fast ved de siste mange årene.
 


 

I byen er det mange koselig steder å spise. Men vi endte opp hos Jorbærpikene. Jeg var så vidt kommet hjem fra jobb. Jeg hadde bare rukket å kaste fra meg vesken, for så å bytte topp før jeg gikk ut dørene igjen. Å være i byen en sen fredagsettermiddag, få middagen på bordet klokken fem, for så å sitte der blant få mennesker å spise – det var noe jeg trengte nå.


 

På dagens middagsmeny var det noen retter å velge mellom. Både lillesøster og jeg var enige om hva som fristet mest, og det var hamburger med søtpotet fries. Jeg må si det smakte veldig godt, ettersom jeg var sulten etter en lang dag på jobb. Og det var jo fredag, så energien min var nesten helt på bånn. 

Så, jeg var veldig enig med meg selv at dette passet perfekt i dag. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg gjort dette mye oftere. Koblet helt ut fra den virkelige verden, sittet der for meg selv og alle mine tanker. Skulle gjerne slått til med en dessert etter middagen også, for i disken var det mye godt. Men med en mett mage fungerte det dårlig å bestille seg noe mer, så vi endte opp med å gå. Gode og mette, begge to.
 

4 kommentarer

4 thoughts on “JEG MÅTTE GJØRE NOE MED DET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *