SÅ MYE FINT. SÅ LITEN PLASS

Categories Hverdag

Igjen så kunne jeg høre en svak lyd i mitt øret som vendte opp mot nord. Det var som om det dundret og braket i det fjerne, og jeg var langt inne i mine villeste og morsomme og rare tanker av artige drømmer. Jeg var i hvert fall langt borte. Nesten så langt avgårde som det nesten går an å komme.

Fristelsen var ufattelig stor for bare å bli liggende. Krype godt under dynen igjen for å sove noen timer til da klokkene ulte en etter en. Hadde det ikke vært for at noe sto i veien så hadde jeg drømt videre for å si det sånn. Men en jobb ventet på meg, og jeg kunne ikke akkurat sove bort den – selv om det hadde vært veldig deilig noen få ganger.

I et dundrenes tempo suste jeg gjennom enda en arbeidsdag. En dag som jeg ikke trodde skulle komme tilbake igjen, men som plutselig sto og banket på døren der ute. For hvem skulle tro at det nå var blitt fredag?

Litt overraskende var det å dra hjem etter mange timer med jobb, da jeg kunne innse at det var to dager som sto for tur som jeg kunne bruke til akkurat det jeg hadde lyst til. Men jeg forsvant ikke hjem til mitt eget hus, for så å legge meg nedpå sånn som jeg alltid gjør etter jobb. I stedet for å vende snuten hjem så ble det en liten bytur sånn på tampen. Og vet du hva som skjedde?
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Det ble som regel klesbutikker som vi gikk igjennom, og litt annet som både jeg og mamma tittet på. Men det var bare et problem. Det var så mye fint. Så liten plass. I det siste har det blitt en del nye klær på meg, og skapet er allerede fullt av både flere par med bukser, ulike topper og andre plagg. Men hvordan skal man klare og gå forbi når man finner noe fint?

Med to nye topper, samt noe annet som jeg trengte å ha påfyll av, så kom jeg med andre ord ikke tomhendt hjem. Toppene er forresten fra Vero Moda, en butikk som har utrolig mye fin inne nå, og som også er en av mine favorittbutikker som jeg pleier å finne klær hos. Jeg fikk unnet seg litt denne fredagen også, så nå kan jeg ta en velfortjent helg!

2 kommentarer

2 thoughts on “SÅ MYE FINT. SÅ LITEN PLASS

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *