OFFISIELT SKIKKELIG VINTER

Categories Hverdag

I det siste hadde jeg så smått hoppet over de små overskriftene i avisene. Omtrent hver eneste dag skumleser jeg igjennom dagens nyheter som er brettet ut og omhandlet på nettet. Klikker meg inn på de mest interessante tekstene for å lese historiene deres. Mye er spennende å lese, men ikke alt er helt sant heller.

De siste ukene hadde jeg fått med meg at kulden skulle komme til byen. I første omgang hadde jeg ønske om bare noen få minusgrader, men når de uttaler seg i større grad med det som er i vente, og hvor også andre rundt deg begynner å diskutere eller snakke om vinteren som nå sprenges til en eksplosjon av kulde, så var det ikke annet enn å ta en dag om gangen.
 


 

Men se på dette her! Nedover stokken har temperaturen nå sunket et stort sprang, og det er ikke bare en mild og kald vinter. Nå er det offisielt skikkelig vinter her i Norge. I hvert fall når det kommer til luften. I går våknet jeg opp til seksten minusgrader, og øynene ble bokstavelig talt så svære at dem nesten spratt ut. Seksten kuldegrader?

Det er nok ikke stort å få gjort med det. Og jeg som hadde gått igjennom kassen min med alle jakkene min i helgen. Det skal sies at jeg har to-tre vinterjakker på lager. Så rett før jeg skulle spasere avgårde til jobben i går, så var det bare å dra frem den varmeste jakken for anledningen, som jeg i utgangspunktet hadde ryddet bort. Ville jo ikke fryse, for det er noe av det verste jeg vet.
 


 

Godt var det å kunne møte på morgensolen som våknet opp med sin soloppgang. Men det var ikke til store hjelpen når det er vinden som er synderen til at temperaturen føles mer ut enn det den er. For det er nemlig vindkastene som gjør sånn at du får de fineste rosene i kinnene, men også hvor du får kjent naturens luft treffe deg midt i ansiktet. 

Med kalde og røde kinn da jeg ankom jobben i dag, så var det ikke til å slippe unna da jeg måtte ta samme turen hjemover også. Våren er så velkommen hos meg, og mange andre. Med andre ord så gleder jeg meg til å se snøen forsvinne og verden våkne til live enda mer med lyse dager.

3 kommentarer

3 thoughts on “OFFISIELT SKIKKELIG VINTER

  1. Så kaldt ja, da er det godt å pakke seg skikkelig inn. Her oppe på i Ålesund er det “bare” -3,4 gr og det er kaldt til å være her på disse kanter.
    Håper uken blir litt mildere 🙂

  2. sjomannsfrue: Er lov å håpe at mildværet sniker seg sakte men sikkert på, eller at våren plutselig kommer. Hadde ikke gjort noe for å si det sånn 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *