EN LITEN VENN DER UTE I VERDEN

Categories Hverdag


 

For det første – god dag til dere som nå har stikket snuten innom her på en søndag. En dag i ukens ende hvor det som oftest skjer fryktelig lite, men som også er kjent som den mest stille og roligste dagen i løpet av alle de dagene i sirkelen vi har. Men, jeg skal nok klare og holde livet oppe for det.

Tidlig i høst startet prosjektet som dere ser resultatet av over her. Det er også blitt vist før. Men den siste halvannen måneden har det vært helt tomt etter at krabaten sovnet stille inn. Det har derfor vært litt stusselig den siste tiden, hvor jeg har brukt mye tid på å titte rundt etter en ny venn som kan flytte inn.

Flere ganger har jeg klikket meg innom nettet for å se om det har vær noen små i nærheten som har trengt et nytt hjem. Og flere ganger har jeg tatt turen innom dyrebutikken, men uten hell. Det har rett og slett ikke vært perioden hvor dyrebutikkene har hatt dyr inne som jeg søker, og det har heller ikke vært andre som har hatt det jeg har søkt etter.

Selv om det har vært vanskelig å finne seg en som kunne ta over plassen i buret, så har jeg heller aldri gitt opp. Etter elleve år med ulike kaniner opp gjennom alle de årene, så er jeg ikke ferdig enda. Det er på en måte noe som mangler når buret står tomt.
 


 

Men så skjedde det noe. Savnet ble plutselig redusert etter at det viste seg at det fantes en liten venn der ute i verden. En venn som kanskje har behov for noe nytt. Jeg var derfor ute på en liten vift i går for å hente en firebeint venn, og som skal bo her noen dager. Om det blir lengre vet jeg ikke sikkert enda, men vi får se hvordan det går.

Tiden fra da jeg fikk se dette dyret, og til nå, så har det blitt en del kos og hyggelige stunder. Det er ikke alltid like lett å være helt ny på et helt nytt sted. Men overraskende nok syns jeg det har gått fint. Jeg har nå fått besøk og trives i det hyggelige selskapet, så får vi se hvor denne reisen suser videre. 

1 kommentar

1 thought on “EN LITEN VENN DER UTE I VERDEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *