LAR MAGEMUSKLENE BLI GULE OG BLÅ

Categories Hverdag

Så var dagen endelig her. Den dagen som jeg ikke visste skulle komme før jeg tilfeldigvis kom over en liten tekst på nettet den 10. mars. Det var ikke hvilken som helst tekst, men en bestillingstekst hvor jeg kunne klikke meg videre på. Det første som slo igjennom mitt hodet var – dette må jeg ikke gå glipp av!

Det var ikke et argument om jeg ikke skulle la være og gjøre dette. Og før jeg visste ordet av det så var to billetter i boks til gårskveldens store underholdning. En grunn til å ta turen på årets store show, det var at jeg var på det samme i fjor hvor jeg kom hjem med utrolig flott minne som jeg delte med mamma.

I år valgte jeg derfor å dele akkurat det samme showet med pappa, sånn at han også fikk med seg noe utrolig bra. Det hele skjedde ute på Nøtterøy kulturhus, hvor hovedgjesten skulle stå midt i lyset. Når underholdningsgjesten nå var kommet til byen, så tok han også turen innom samme plassen som han gjorde for et år siden. Han skulle jo stå på scenen denne kvelden, og derfor tok han et besøk hos Staut Barberstue her i Tønsberg.

Frisyren ble fikset på og skjegget fikk en stuss. Og kanskje du nå kan gjette hvem jeg snakker om? Det er ingen annen ringer enn den utrolig og fantastiske herremannen av en komiker, kalt Ørjan Burøe. Med sitt store show som flere tusener har latt seg se, så var det på hans første soloshow, Fordommer, som han har reist rundt med flere steder i landet som jeg bare måtte få med meg en gang til.
 


 

Også denne gangen kom jeg til en full sal. Men det er kanskje ikke så rart når mannen har et så stort talent som klarer å holde publikum så våkne til å være med på alt det han sier og deler. Hele showet er så bra at jeg omtrent ikke kan beskrive det. Det må med andre ord oppleves for å få det beste inntrykket av både mannen og selve showet.
 


 

Men når man klarer å dra seg ut på en sånn kveld blant mange mennesker med selve Burøe, da må man selvsagt få dokumentert det hele. Kamera var selvfølgelig med, men jeg klarte ikke å få til like fine bilder som i fjor. Derfor fokuserte jeg mest på film i går, og jeg satt faktisk oppe til sent i natt for å sette sammen alle klippene. 
 


 

Med mye levende bilder hvor jeg fanget utrolig flotte ord og øyeblikk på film, så har ikke disse bildene akkurat så veldig bra kvalitet, ettersom jeg har klippet dem fra filmen. For min del skulle jeg gjerne stått på scenen med han for å fange de beste vinklene til å skape fine bilder. Men med en plass på åttende rad sånn midt på, så skal det sies at jeg fikk med meg mye derfra også.


 


 


 


 


 


 

Men bildene her skal jeg ikke klage på. Jeg sitter igjen med utrolig gode klipp som jeg har satt sammen til en av de beste filmene. En ganske lang også, hvor det er mange kloke og sanne ord som kommer ut fra Fordommer, og som blir sagt av komikeren selv. Hele salen lo godt av alt han fortalte, selv om det var et glimt med svært alvorlig tema inn i bildet også. 

Om du ikke har fått med deg hans store soloshow enda, da er det virkelig å anbefale at du skaffer deg en billett sånn at du får dratt skikkelig på smilebåndet.

“For å starte det hele må jeg bare si: WOOOOOW! Du slo virkelig på stortromma og toppet hele kvelden min med showet på Nøtterøy kulturhus i går. Jeg var og så deg på samme plass i fjor, og du var like kanon i år. For en mann, og for et show! En som deg skal man virkelig lete godt og lenge etter for å finne, for du er bare helt fantastisk og får smilebåndet dratt helt rundt og lar magemusklene bli gule og blå! Om du så kommer tilbake igjen så skal jeg virkelig ta turen for å få en stor glede og kose meg minst like mye igjen. Jeg bøyer meg i støvet for deg, men også for resten av den fantastiske og morsomme familien du har.”



 

Har du ikke fått vært på show med han enda? Om han kommer i nærheten av deg i fremtiden – grip sjansen, ta turen i en fullstappet sal for å få med deg livets store latterkrampe, men også livets sannhet. Om du så er så heldig å få en billett, eller hvor du selv tar tak i å skaffe deg en selv eller gjengen din – dere kommer ikke til å angre!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *