HUN MÅTTE SKAPE LITT ACTION SELV

Categories Hverdag


 

Nå kjente jeg at det var godt med litt helg, for denne uken har kjentes hard og lang ut. Skulle nesten tro at jeg hadde dratt på flere årer som var fylt med bly, bare for at det skulle virke som om det var noen kilo ekstra. Men sannheten er at igjen har denne uken bare flydd fra meg, og nå sitter vi her hvor lørdagskvelden har tatt sin plass.

Jeg føler at jeg gjentar meg selv hver eneste gang jeg lar fingrene hoppe mellom alle de små rutene på tastaturet her – men for et vær vi har med oss! Jeg har lest det på nett et par ganger, og dette er tidenes varmeste maimåned. Skremmende, men helt fantastisk. Får bare håpe det holder seg sånn gjennom hele sommeren.
 


 


 


 

Ikke at det har skjedd så mye spennende i dag akkurat, men likevel har det vært en helt fantastisk dag. Solen har gitt alt fra den sto opp og til den forsvant bak buskassene her. Sommeren har gitt mersmak, og vi har til og med fått gjort litt i dag. Denne tiden er det bare å nyte alt man kan, og det er skremmende at det bare er fem uker til med jobb. Kan noen fortelle meg hvor dette året har blitt av?

Jeg syns ikke det er lenge siden jeg tok farvel med de eldste i barnehagen, tok meg noen uker med ferie og kom tilbake til en helt ny barnegruppe. Jeg husker de første ukene som om det var i går, og nå sitter vi her og er på vei til å snekre sammen det siste kapittelet – sommerkapittelet. 
 


 


 

Men med en dag som dette her så er det ikke bare jeg som har kost meg med både sol og varmen. Lille Lilly har fått boltret seg på gressletten i dag hun også. For det meste holdt seg i skyggen, men virkelig slappet av og tatt livet med ro. Helt frem til i kveld. For det er ingen hemmelighet, som jeg selv ikke visste om, at henne her har fart på bakbeina sine.

For over halve uteburet som er inngjerdet så har jeg sikret henne med masse skygge ved hjelp av en presenning. Den har jeg hatt over der i noen uker, og hun har kost seg like mye hver gang. Men i dag ble det kanskje litt for lite som skjedde, så hun måtte skape litt action selv.

Ikke så lenge før på dagen så hadde jeg sett at hun strakte seg opp mot den lille biten av kanten på presenningen som hang der. Det så ut som hun snuste litt og var nysgjerrig, men mer enn det tenkte jeg ikke noe over. Men så! Jeg hadde vært ute og fikset noe i hagen i kveld, og det tok meg kun knappe to minutter.

Jeg setter den ene foten foran den andre, for så å gjenta dette helt til jeg kommer inn. Men jeg komme ikke inn med en gang sånn som jeg hadde sett for meg. I det jeg runder hjørnet på huset og gir et blikk bort til kaninen, da spurter beina fortere enn på lenge. Heldigvis var avstanden bare på noen meter, men uansett var det snakk om få sekunder før alt hadde vært fritt fram.

For der foran meg, med bare de få to minuttene jeg sist hadde rettet blikket mitt mot buret med kaninen i, så sto hun der på toppen av buret. Hun hadde da klart å hoppe så høyt, samtidig som hun på et eller annet vis hadde fått hjelp av den lille biten av presenningen som hang der og dinglet. Ikke visste jeg at hun var så spretten og sterk samtidig.

Heldigvis var hun ikke rask nok til å hoppe videre, for så å legge på sprang i det frie livet. Enda godt var det, for jeg har tidligere hatt en kanin som løp for harde livet etter å ha blitt jaget av en hund som var på rømmen og ødela hønsenettingen på buret for å få tak i kaninen. Heldigvis klarte denne kaninen å finne et skjulested under vedhaugen inntil husveggen hos naboen, og alt endte godt. Bortsett fra et bur som måtte tettes igjen.

Nå er sommerkvelden her, og enda en dag skal snart få en krok hengt på seg. En veldig fin fridag har det vært, og jeg ser frem til en ny morgendag med et stort ønske om like fint vær. Alt blir så mye bedre når solen skinner høyt og gradene viser stort tall. Håper dere har kost dere masse i sommervarmen, og at kvelden blir topp hos dere også!

4 kommentarer

4 thoughts on “HUN MÅTTE SKAPE LITT ACTION SELV

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *