JEG UNDRET LITT OVER TYPEN

Categories Hverdag

Du vet når du våkner om morgen og vil sove litt til, men samtidig bare vil sprette opp for å ta tak i en dag som du har ventet lenge på? For noen fantastiske dager vi nå har hatt, men også kommer til å få flere av. Dette er hva jeg virkelig kaller sommer, selv om det kan være litt varmt til tider.

Temperaturen har så vidt begynt å stige opp et aldeles høyt siffer. Med over tredve grader fortsatt, så skal det sies at jeg stort sett har søkt solen i dette heteslaget. Om jeg skulle spurt meg selv – hvordan klarer jeg å flashe meg selv til å søke lyset i denne varmen? Om jeg skal gi et svar på det så må jeg nok si pass, for det beste svaret jeg kan gi er at jeg vil søke for å få litt brunfarge.

Men hvem vil vel ikke ha litt farge på sommerkroppen etter å ha gått hele vinteren med den hvite bjørnpelsen?


 

Igjen er jeg så glad i den jobben jeg har. Ikke får jeg bare være sammen med barn, men jeg får lov til å tilbringe mye tid ute. Og når været har vært så fint som det har vært, og som det fortsetter å være, så har jeg ingenting å klage på. Sommeren er noe jeg liker, og jeg er nok ikke alene om det. Våren og høsten er også fin, men vinteren kunne jeg vært uten.

Men i dag dukket det opp noe jeg helt hadde glemt. Jeg hadde nærmest fortrengt det siden det kom som et flash back fra den dagen for et år tilbake. Det som er så kjekt med facebook er at de minner deg på det som skjedde og hva du gjorde tilbake i tid. Og det er her det bildet over kommer inn.

Denne svarte fuglen passerte rundt i hagen. Vimset frem og tilbake på leit etter noe. Jeg undret litt over typen der han trippet rundt. Han gikk ofte med hodet sitt ned, opp til flere ganger. Men det var ikke før han fikk fangst at han strakte nebbet sitt i sky. For gjennom jaktingen i gresset fant han endelig sitt livs fangst – nemlig marken, eller i dette tilfellet larven. Da ble det endelig middag på denne karen også.
 

Og der tok jeg deg på fersken i det du vendte blikket ditt mot mitt. “Alltid godt med larve til middag!”

2 kommentarer

2 thoughts on “JEG UNDRET LITT OVER TYPEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *