JEG SÅ VERDEN OPP NED

Categories Hverdag

Du vet den gleden? Gleden av å føle lykke, selv om noe kan føles litt mørkere en gang i blant? Etter et par litt kjøligere dager var det godt å reise avgårde til morgen i dag å kjenne at det var varmere enn jeg først hadde antatt. Det skrives i avisene nå om dagen at det skal bli kaldere og litt uvær som er rundt hjørnet. Men dette vil jeg ikke helt ta forhold til, og ser heller ut vinduet om morgen for å finne ut av hva slags vær vi kan få. Men alt kan skje.

Jeg kan egentlig ikke huske sist jeg klikket meg inn på en bestemt adresse for å sjekke oversikten over meldingene som var spådd for været de neste dagene. Selvfølgelig, alt kan jo forandre seg der også, men det er blitt sånn at jeg ikke må inn for å ta en titt på den fronten lenger.

Istedenfor nyter jeg alle de fine dagene jeg kan få, så godt det lar seg gjøre. Og i dag har jeg hatt en sånn dag hvor jeg har hatt en glede over meg. Ikke fordi det har skjedd noe stort, eller spesielt for den saks skyld. Men etter et par dager med lavere temperatur som er vist på gradestokken, så var det faktisk godt å kjenne varmen igjen.

Siden dagen ble som den ble, hvor jeg har kunnet ha et lite smil om munnen, så ble det en liten feiring nå i kveld. Ikke all verdens største feiring. Men bare å få gjøre dette lille ekstra gjorde så jeg kunne kjenne gnisten av litt ekstra energi som jeg hadde.
 


 

Ja, du ser faktisk riktig. Med beina opp i været og hendene plantet godt festet i bakken, så ble det til at jeg så verden opp ned. Jeg hadde ikke fått nok sprell og moro på jobb – hvor jeg forsåvidt ikke tør å slå meg virkelig løs.

Jeg husker så godt mine år fra da jeg var barn, men også ungdom. Jeg likte veldig godt å turne litt for meg selv, ved siden av håndballen, og sto flere ganger om dagen opp etter veggen. Opp ned. I mine minner hadde jeg husveggen som mitt treningsareal da jeg tok en liten dytt over rumpa, plantet hendene i bakken og slang både stumpen og beina opp langs veggen. Kan også huske at jeg på den tiden var mykere enn det jeg er i dag. Og at jeg ikke er det i dag skyldes at jeg turner svært lite. Derfor var det godt å få slengt seg litt løs nå i kveld.

2 kommentarer

2 thoughts on “JEG SÅ VERDEN OPP NED

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *