PLASKE RUNDT I SOLEN

Categories Hverdag

Første feriehelgen går mot slutten. Men da er det godt å tenke på at det er enda fire helger igjen å nyte, samt at det er helt fri alle dagene mellom der. Disse to dagene føler jeg verken har gått sakte eller fort forbi. Både lørdag og søndag har bare kommet, og jeg har rett og slett kost meg. Prøvd å la tanken på feriefølelsen synke inn, selv om det fortsatt er litt rart å tenke på.

Men nå sitter vi her. To fantastiske sommerdager har vi nå hatt, i tillegg til alle de andre som har vært. Det har allerede blitt gjort litt i løpet av helgen, men aller mest har jeg tatt livet med ro og kost meg ute med solen skinnende over meg. Og for en varme. Vi kan med andre ord ikke klage, og fargen på sommerkroppen jobbes iherdig med. For det er vel et ønske for veldig mange å få litt farge, enn bare å være en bleikfis?

Uansett, sommeren er nå offisielt kommet. Med ferie foran meg og basseng i hagen. Etter en del mas fra en yngre versjon av meg, fikk jeg endelig somlet meg til å dra frem bassenget. Alle delene ble satt sammen, og i går kveld ble det endelig fylt opp. Men det tok overraskende lang tid. Flere timer lengre enn det vanligvis gjør.

For ettersom jeg trodde alt var på plass til å fylle på med flere tusen liter vann, så viste det seg nemlig at jeg hadde hoppet helt over ved å enten koble til bassengrenseren, eller stenge utgangene som holder til midt på bassenghøyden. Det ble derfor ikke mer enn halvfullt, over flere timer, før jeg endelig skjønte at proppene måtte på for at vannet kunne stige helt opp.
 


 

Selv om solen skinner på og varmen stiger i løpet av dagen, så har vi også hjulpet vannet med å bli fortere varmt ved å legge varmekabler oppi. Genialt? Det funker selvfølgelig, selv om det tar litt tid før vannet er varmt nok til å ta seg en dukkert. Flere meter ligger oppi, og de neste dagene kan jeg ligge og plaske rundt i solen. Å, som jeg elsker sommer når været er på topp!
 


 

2 kommentarer

2 thoughts on “PLASKE RUNDT I SOLEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *