DETTE HAR JEG ØNSKET LENGE

Categories Hverdag

Jeg skrur på viften og lar den blafre ut i rommet. Jeg gir tv-skjermen liv for å ha noe å se på. Men så innser jeg at det jeg har aller mest lyst til, det er å dele noe her inne igjen. Jeg vil forme setninger for å lage en liten tekst. Jeg har noe på hjertet akkurat i kveld.

Men først må jeg bare si – for en start på ferien. Ikke en eneste dag til nå har jeg kjedet meg, selv om det også er sunt en gang i blant. Men de siste dagene har det skjedd et eller annet, og planen er vel å finne på litt mer utover ukene selv om det er veldig godt å senke skuldrene helt og ikke gjøre noen ting.

Men nå skal vi se tilbake for to dager siden. For dette har jeg ønsket lenge. Og når jeg sier lenge, da mener jeg i en lang stund. Jeg har ofte vært inne på tanken, men ikke vært tøff nok til å komme meg opp fra rumpa og skritte meg avgårde. Men nå som ferien er her så måtte jeg bare benytte sjansen, så mamma og jeg dro ut for å se på noe magisk.
 


 

Tønsberg er ikke en av de største byene, og det å komme opp i høyden er det ikke så mange muligheter av rundt her. Men det beste og mest egnet til å gjøre det jeg ønsket, det var å ta turen opp til Slottsfjellet. Der kom man i det minste litt opp i høyden, og utsikten der er heller ikke noe å klage på. 

Men nå har jeg endelig fått gjort det jeg har villet, og som har stått på min liste. Mandag kveld tuslet vi oppover bakken. Oppover var det ingen mennesker å se, men da vi kom opp til ruinene av den gamle borgen var det litt liv i det minste. Overraskende stille i den grunn, men det gjorde jo ingenting. For når man kan få med seg dette, da skal man ikke klage.
 


 


 


 


 


 


 


 


 

I mine øyne er dette vakkert, og det ble en og en halv times tid med bildetaking for å få med seg hele solnedgangen. Det gikk delvis sakte for seg fra solen sto litt høyere opp på himmelen. Men så fort den begynte å røre seg bak landskapet på andre siden, så var det bare å fokusere og knipse i vei, for plutselig forsvant den, og da ble det kjølig.

En overraskende fin kveld ble det, og nå har jeg enda flere bilder i arkivet mitt, og dermed enda et minne jeg kan se tilbake på i senere tid. Kanskje blir det flere slike kvelden en gang, hvor man bare kan sitte der å nyte utsikten over landskapet og solens nedgang. Skal nok ikke se bort ifra det, jeg som har så mange år foran meg.

Men i kveld blir det nok ikke en tur ut igjen. Nå har det skjedd noe stort sett hver dag de få dagene av ferie, så i dag har det vært deilig med en stille og rolig dag ute i solen. Varmen har stått på, og jeg har til og med klart å kaste meg ut i bassenget også. Med tredve grader i vannet så hadde jeg ikke noe valg, og der ble jeg liggende i nesten en time eller noe sånt. Med andre ord har dagen vært topp, og håper dere har hatt det samme. Nyt kvelden videre!

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE HAR JEG ØNSKET LENGE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *