MIDT PÅ STRANDA, MIDT I SOLEN

Categories Hverdag

Jeg lå og sov. Øynene var lukket og kroppen lå relativt stille, men jeg kjente så smått at jeg begynte å bevege på meg. Jeg var enda i drømmeland da døren min plutselig gikk opp. “Vil du være med på stranda?”, var det en stemme som sa. Jeg nølte vel egentlig aldri, og bekreftet at det hadde jeg lyst til. Så med en brå start på dagen var det bare å pakke med seg det nødvendige en trengte, samt å slenge på seg badetøyet.
 


 

Og så var turen i gang. Jeg har hatt ferie i knappe en uke allerede, og jeg kan med hånden på hjerte si at det har skjedd et eller annet her hver eneste dag til nå. Det har på en måte vært litt sånn rart og bra på samme tid, for hverdagen min er jo ganske så stille og så smått kjedelig ellers. Men ut av dørene kom både mamma og jeg, og sammen ble vi med tante på stranda.

Tre kvarterstid etter at jeg hadde rullet meg ut av sengen så var vi allerede klare. Eller rettere sagt – vi var på plass på stranda. Vi hadde somlet oss over til nabokommunen, den såkalte kommunen med navn Åsgårdstrand. Vi tok med det vi hadde med oss og fant en plass midt i sanden, ikke så langt fra vannkanten.
 


 


 

Selv hadde jeg aldri ligget på denne plassen tidligere. Jeg kan si at det var fint der, og heller ikke så mange mennesker var å se akkurat der i dag. Vi koste oss i solen, for i dag har den nemlig stått høyt oppe på himmelen, og ikke en eneste sky har vært å se eller stengt for lyset. Du kan tro at det har vært varmt, men så var det også godt når vinden blåste litt over oss.

Ikke koste vi oss bare i solen ved å ligge der. Men vi fikk i oss noen gode rundstykker med godt pålegg. Her var det både flere type rundstykker å velge mellom, samt ulike varianter av pålegg. Her var det bare å velge og vrake, for der var det mye godt.
 


 


 

Men, det var ikke bare sånn at vi dro på stranda for å kose oss. Det er jo som oftest, en grunn for at man drar dit når det er så varm. Vi hadde jo tros alt med oss badetøy, og derfor kunne vi ikke unngå å trippe ut på badebrygga for å slippe de hete kroppene ut i vannet. Jeg kan jo si at jeg brukte litt tid på å overtrampe gjennom vannoverflaten, men jeg kom meg ut til slutt.

Småkjølig var det, og det kan vel ikke ha vært noe stort mer enn rundt tjue grader der i dag vil jeg tro. Du ble i hvert fall godt avkjølt, og jeg klarte å ta noen svømmetak mot slutten. Men for meg var det beste å ligge på land. Midt på stranda, midt i solen. Og med hele fem timer ved vannkanten i dag, så skal jeg si det ble mye sol for denne kroppen.

1 kommentar

1 thought on “MIDT PÅ STRANDA, MIDT I SOLEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *