SOMMER PÅ TERRASSEN

Categories Hverdag

Sent i går kveld la jeg hodet godt ned på puta. Rufset håret godt inn i nakkestøtten for så la øynene rulle igjen. Jeg kjente det på hele kroppen, på hele meg at jeg hadde brukt mange timer ute i går. Flere timer i sollyset under åpen himmel i en varme som klarte å brenne meg.

Ut på farten igjen var planen i dag. Ut til stranda igjen for å kjenne bølgeskvulpen skylle over føttene før du hoppet i vannet og tok noen svømmetak under vannet. Ligge i strandkanten og la solen skinne mot deg mens du bare ligger der og nyter ferielivet. Men det ble ikke sånn. Det ble ikke sånn i dag som jeg hadde ønsket.

Jeg måtte rett og slett ta et valg som var best for meg – eller rettere sagt huden min. Fikk jo en brent stump blant annet etter gårsdagens strandtur, og det beste var å la solen være mest mulig borte fra meg i dag. Derfor lot jeg meg ta en hjemmedag i dag, og jeg så ikke ned på det etter alt det jeg allerede har klart å være med på den første uken av ferien.

Så med en dag uten planer, har jeg tilbrakt dagen min inne i dag. Litt fri fra solen – noe som kan være godt en gang i blant det også. Tatt livet helt med ro, selv om jeg har hatt noe smått og styre og ordne med. Men nå som sjansen er her kan jeg jo vise dere årets planter.
 


 


 


 


 


 


 


 


 

I år har vi mange fine blomster, og det er sommer på terrassen våres. Flere typer planter har vi plantet, og de skal få stå gjennom hele sommeren, men også så lenge de klarer å holde seg pene og livlige. Terrassen er ikke lenge grå og kjedelig, men fargerik og fin. Og fin, det håper jeg resten av sommeren blir også!

1 kommentar

1 thought on “SOMMER PÅ TERRASSEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *