ÅPNET SEG MED MØRKE SKYER

Categories Hverdag


 

Ferie, det har jeg alltid gledet meg til. Ferie og fridager som jeg kan bruke til å være litt lengre oppe, men også som jeg kan bruke til å sove noen timer ekstra. Jeg er ikke hun som ligger våken hele natten, og heller ikke den som sover bort hele dagen. Jeg er ikke den typen, men den siste uken har jeg vært litt tidligere oppe enn jeg ellers ville vært nå som jeg har ferie og fri.

Fem av dagene den siste uken har jeg dratt meg opp av sengen, stort sett før klokken har slått slagen ni. Vi har som oftest vært på plass i strandkanten en times tid senere, hvor vi har vært noen av dem første som har ankret plassen i sanden. Og i dag gjorde vi det igjen, selv etter en dag i solen i går også.

Og for et vær vi har hatt med oss i dag! Enda en runde med fem timers strandkos ute solen fikk vi brukt i dag. Rundstykker og pålegg ble medbrakt, som vanlig, og for en glede det er å spise ute i et så fantastisk sommervær. Og attpåtil i vannkanten. Jeg føler jeg repeterer meg litt, men sånn får det nesten bli når man tilbringer så mye tid på akkurat samme plass.

Åsgårdstrand har et stort hjerte om man ser byen med de riktige øynene. Stedet er vakkert, og med det flotte sommerværet som vi har fått, og som vi har hatt de siste nesten tre månedene, det er det bare å ta med seg videre. Sommeren så langt har vært helt perfekt, og når solen har skint så mye høyt der oppe, samt grader som har steget i sky – ja da trenger man ikke å reise så langt. Syden, det er en plass jeg ikke trenger å reise til nå. Og jeg har heller ikke hatt behovet eller ønske om å fly sørover.

Med alt det fine været vi har hatt, så skal det sies at det var godt å få tørsten ut i ettermiddag også. Litt regn har det vær de siste ukene, men det er så minimalt at det har vært farlig for naturen. Dermed har gleden vært stor da himmelen har åpnet seg med mørke skyer, og i ettermiddag har det til og med vært uvær.

Der vi satt plantet godt på stranda kunne vi se at det var ganske mørkt, og på lang sikt kunne vi også se at det regnet. Fra en annen side kunne vi se at det var plantet seg regnskyer der også, og vi kunne til og med se at det lynte i andre enden. 

Ikke så lenge etter hvor vi også tok siste dukkerten, pakket vi sammen sakene og dro hjemover. Det ble noen runder ut i vannet i dag også for å si det sånn. Mye på land, men også mye i vann. Det er kanskje ikke så rart når det har ligget på rundt tredve grader, og selvfølgelig mer i solen. Norsk sommer i år er bare helt fantastisk. Heldigvis rakk vi å vende snuten hjemover før dryppene kom, hvor vi fikk oppfrisket luft. Noe særlig til lyn og torden ble det ikke i dag, så håper den kommer på besøk om kort tid igjen – da med skikkelig bulder og brak! 

6 kommentarer

6 thoughts on “ÅPNET SEG MED MØRKE SKYER

  1. Åsgårdstrand er så fint!😍🤗 Gått langs brygga der flere ganger og lagt min elsk på stedet, min kjære er jo trossalt derfra😇 Og svigerfamilien bor der😊 Kjempefint og idyllisk, synes jeg. Og alltid syntes det er så koselig der. Jeg badet faktisk der du har tatt bilde under Åsgårdstrand-dagene!😉 Det var jammen forfriskende skal jeg si deg. Koselig at du koser deg så mye der 🙂 Ha en fin sommer videre og nyt!

  2. Vilde Helgeland: Ja, han er jo derfra, og det er en liten og veldig koselig by. En fin badeplass også, og det har ikke vært så veldig mange mennesker der de dagene 🙂 Håper du har kost deg denne sommeren, så får du har noen flotte soldager videre!

  3. Mhm 🙂 Ja, er en skjønn plass. Nei, det er vel litt deilig egentlig 😊 Å ha stranda litt for seg selv. Jo tusen takk, har det☺ Soler meg og koser meg her i Larvik med Kjetil og familie 🙂 Vi skal/er en del på Kjærstranda familiecamping 😀 Der foreldrene mine har campingvogn med hytte rett nede ved strandkanten så det er herlig. Og i lige måde😊

  4. Vilde Helgeland: Med et så fantastisk vær så er det bare å nyte det for alt den er verdt! Du får kose deg med dine på campingen – det hørtes ikke feil ut det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *