JEG EIER NOK EN DEL SMÅRÆL

Categories Hverdag

La oss si det sånn at vi har vært ekstremt heldige med hele denne sommeren. Solen stråler, hverdagen lyser og blikket glimter til. Kunne det blitt en bedre ferie? Det kunne alltids gjort noen endringer for å få noen bedre uker med fri, men akkurat nå er jeg fornøyd med alt jeg har fått vært igjennom hittil denne måneden.

Dagene nytes med andre ord, men i dag måtte jeg bite i det sure eplet og få satt i gang fingeren kjappere enn svint. Eller, måtte jeg egentlig det? Det hele startet med en tanke. En tanke som sluset meg inn i et lite rom, som der hadde flere små kroker. Et bittelite hus, eller kanskje en hytte, hvor det gjemte seg ting av både det ene og det andre. 
 


 

Og før jeg visste ordet av det var plutselig alle klærne mine strødd i en stor haug midt på gulvet! Klesskapet var skrapet for alt av tekstiler av både det ene og det andre. Både korte, lange, tynne og tjukke varianter fra både den og de butikkene lå der og blottet foran meg. Haugen i seg selv syns jeg ikke var så stor, men inni skapet syns jeg det tok mye plass.
 


 


 

Jeg ser, men jeg vet også at jeg ikke er på topp i motebransjen. Jeg eier nok en del småræl, men mye av det er fint også. Og ikke minst liker jeg det, og det er vel det som er det viktigste i bunn og grunn. I hvert fall for meg. Jeg kler meg kanskje ikke sånn som andre skulle ønske, men det er det som er så bra med at vi alle er forskjellige. Og så er det så bra at det finnes flere varianter som skulle treffe alle. Og at vi bor i et land hvor vi kan kle oss akkurat sånn som vi vil er noe vi må ta med oss videre.

Men uansett, haugen ble ikke akkurat ryddet opp i seg selv der den lå. Nå måtte skippertaket tas med å gå gjennom hvert eneste plagg. Som oftest i perioder går jeg veldig mye i det samme – eller de samme type klærne. Jeg har for eksempel flere topper som har ligget i skapet helt for seg, i flere måneder. Noen av dem er knapt brukt, og det er fordi dem som oftest ligger nederst i klesbunken. 
 


 

Men nå er i hvert fall alt en kan kalle klær som jeg eier gått igjennom. Sorteringen har jeg tatt for meg, og det som ikke er noe vits i å spare på har jeg kvittet meg med. Det har nå blitt bedre orden bak skapene, som i grunn er veldig kjekt å gjemme rotet sitt på. Så nå får vi se hvor lenge det holdes orden i kurvene og det hele. Det pleier ikke å bli så ille, men man legger alltid merke til forskjellen etter å ha ryddet over alle plaggene sine.

2 kommentarer

2 thoughts on “JEG EIER NOK EN DEL SMÅRÆL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *