MED GULROT I MUNNEN

Categories Hverdag


 

Enda en fredag går mot slutten, og er det noe det er lett å snakke om, som samtidig er standard for å komme i gang med en samtale, så er det å dra inn temaet om været. Ja, for det sto litt stille om hvordan jeg i det hele tatt skulle komme i gang med å la fingrene danse over tastaturet her. Men nå ser det ut som den har kommet inn i valsen og lært seg dansetrinnene.

Dagen startet delvis tidlig her i dag, men jeg klarte ikke å unngå slumringene før jeg fikk hoppet opp og kommet meg ut. For her var det ganske varmt fra morgen av, og det har det vært gjennom hele denne dagen. Årets varmeste sommerdag i Norge og over store deler av verden var det meldt, og det kan man trygt si at det ble. I hvert fall hittil i år.
 


 

Mens gradene bare har steget på utover hele dagen, han henne her kost seg i skyggen og i den lille hulen sin. Det er ikke bare varmt for oss mennesker, men både hunder, katter, kaniner og andre dyr på både to og fire bein. Det er viktig å passe på seg selv, men det er også viktig å gi litt ekstra til de som trenger litt støtte i en slik varme.

Her har det vært godt over tredve grader i dag. Det meste jeg har sett på gradestokken i dag har vært så nærme som trettifem en plass. Og det bare i skyggen. I solen har det vært godt over førti, kanskje nærmere femti som jeg så vidt så et sted. Og det kan vel stemme godt. Jeg har derfor forflyttet meg delvis hyppig mellom solen og skyggen i dag, bare for å få litt avbrekk i det hete slaget.
 


 


 


 


 


 

Med en gulrot i munnen, som da sto i et stort fokus hos Lilly, var dette alt som skulle til for å holde hun opptatt. Speilrefleksen hadde jeg foran meg, og mens hun var konsentrert med alle jafsene av godbiten, så fikk jeg jammen meg en del blinkskudd også – og fine bilder av henne. Endelig fikk jeg noen nye bilder å jobbe med i dag, som en liten pause fra solen. Og bilder, det er det alltid moro å jobbe med. 

Men nå begynner det å gå mot kvelden her, og jeg har også fått hvisket i øret at det er noe som skal skje i løpet av kvelden. Så da får jeg bare være klar, om det skulle være et godt tegn å se, når det skjer. Så håper jeg dere har hatt en kjempefin sommerdag, og at dere kom dere igjennom varmen. En fin kveld ønskes dere alle i hvert fall.

4 kommentarer

4 thoughts on “MED GULROT I MUNNEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *