NÅ SKJER DET ENDRINGER I LIVET

Categories Hverdag

Mange klipp. Mange bilder. Og mange fine scener sitter igjen etter feriens store høydepunkt hvor man endelig kom seg avgårde til storskjermen i kinosalen og fikk sett Mamma Mia. Bildene der var fine, men det som også sitter igjen er sangene deres. De går om og om igjen her om dagen, og nå har starten av helgen blitt fylt med deilig musikk i ørene.

Ja, for nå er det endelig helg. Endelig kan to dager med fri nytes etter en overstått arbeidsuke hvor man har vært i sving hele veien. For å si det sånn, om en hemmelighet mellom oss, så kjente jeg ekstra i dag at jeg nesten var på nippet til å legge meg ned. Midt i arbeidstiden og blant alle sammen. Det hadde kanskje ikke sett så bra ut, så jeg fikk prøve og legge trøttheten bak meg og holde meg oppe gjennom de siste timene.

Overgangen fra å ha ferie den ene dagen, for så å gå rett i jobb neste dag var litt tungt, på en måte. Heldigvis var det mest veldig deilig å komme tilbake til rutinene igjen, men man må bare komme seg ordentlig inn i dem først, og så skal man nok se at resten av energien kommer også. For er det noe jeg har hatt lite av denne uken, så er det energi.

Energien har jeg heldigvis stort sett hatt med meg på jobb. Der er det jo mest viktig at man holder hodet over vannet sånn at man er klar for å slukke både små og store branner igjennom dagen, og ikke minst finner gleden for å få en fin dag både for alle de fantastiske ungene, men også vi voksne. 
 


 

Men nå er det endelig helg for slukking av alle type branner, veiledningene, gledene og smilene. I løpet av denne dagen har jeg fått gjort meg opp noen tanker. Endelig har jeg fått svar på noe jeg har lurt på i hele sommer, og jeg kan derfor senke skuldrene og bare glede meg til tiden fremover. 

Ja, for nå skjer det litt endringer i livet. På forhånd var jeg litt skeptisk, eller kanskje litt redd for det som ventet foran meg. Kanskje ikke de riktige ordene. Men uansett, jeg hadde ikke et hundre prosent klart bilde foran meg før frem til i dag. Så nå er alle brikkene i planen lagt på plass, og jeg gleder meg faktisk til en helt ny hverdag som starter allerede til uken.
 


 

Håper dere har hatt en fantastisk fin sommer. Med det været som vi har hatt, og ikke minst varmen, så er nok dette en sommer vi kommer til å se tilbake på. Jeg kommer i hvert fall til å gjøre det. Håper også at dere har hatt en fin uke der du har vært. Er du tilbake i arbeid, eller nyter du fortsatt ferien? Fin kveld ønskes dere, og riktig god helg!

3 kommentarer

3 thoughts on “NÅ SKJER DET ENDRINGER I LIVET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *