TO DAGER MED REN PLANLEGGING

Categories Hverdag


 

Hvor skal jeg starte, og hvordan skal jeg få opplevelsen best mulig frem av det jeg nå har sett? Du vet de ukene hvor du som oftest tar deg helt fri, en pause fra den stressende hverdagen fordi du som regel jobber konstant i det lille hodet som egentlig har alt for stor, men også liten plass til å fylle opp ord og tanker med. 

Nå er det ikke lenger hvile. Ikke før på noen måneder hvor du igjen kan slå deg litt til ro. Det skal sies at det har vært en rolig oppstart nå etter noen uker med ferie, og disse ukene syns jeg nå har gått fort. Tenk på det, vi er nå rett over halvveis i oppstartfasen, hvor man har tatt til seg både gamle og kjente og helt nye sjeler som har mange år foran seg til å utforske denne verden.

En trygg og god oppstart er veldig viktig, og for å klare det trengs det at teamene har tid til å utveksle ord og ta til seg videreutvikling av kunnskap. Så, nå har vi hatt to dager med ren planlegging. Fri fra jobb, men likevel på jobb. Jobb uten barn rett og slett. 

Jeg har egentlig aldri ropt kjempehøyt hurra for sånne dager, hvor jeg trives best å være sammen med barna. Men jeg vet også hvor viktig sånne dager er, hvor man kan få tid til å diskutere og bli enige om alt som omhandler den store jobben vi gjør. For ja, barnehagejobben er en veldig stor og et utrolig viktig arbeid. Det er tros alt barnas hverdag vi skal lyse opp!

Det å få nye input av informasjon og kunnskap, det er noe jeg setter pris på. Og ekstra spennende var det denne gangen da jeg dro til Oseberg Kulturhus sammen med den nye samarbeidsgjengen min i går. På planen var det to foredrager som var satt opp. Utrolig spennende, og ikke minst utrolig viktig begge foredragene. Og ikke minst utrolig flinke foredragsholdere som virkelig fikk frem budskapet av deres titler.
 


 

Det skal også sies at foredragsholderne må være interessante og motiverende å høre på. Og det var det soleklart i går. Ekstra spennende var det jo også når det var kjentfolk på den store scenen som sto midt i lyset. Og itillegg er flotte og fantastiske mennesker som man ser opp til. En stor glede var det å få være med på alle de gode ordene, historiene, tankene og erfaringene de hadde tatt del i iløpet av sine liv, og som de ville dele videre.

Men nå som jeg hadde sittet på rumpa store deler av disse to dagene, som ble et par vellykkede dager, så var det på tide å avslutte arbeidsuken med noe som kunne la kroppen senke seg litt inn mot helgen som allerede, igjen, er her. Ukene flyr så fort, og det er bare å utfylle dem så godt en kan.
 


 

Så, rett etter dagens fornuftige planleggingsdag så bar det rett avgårde til ukens tredje runde på apparatene. Godt var det å kunne avslutte hverdagen på den måten, i litt svette og en glede av å ha gjort noe fornuftig for kroppen. Og ekstra deilig er det å kjenne at kroppen får være i den bevegelsen hvor den får brukt seg på en annen måte. Hverdagen forsvant fort, og nå kan jeg, men også alle andre ta helg med god samvittighet!

1 kommentar

1 thought on “TO DAGER MED REN PLANLEGGING

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *