INN TIL STORBYEN

Categories Hverdag

Og før eller siden måtte det bare skje. Vi kan nå takke årets oktober farvel med alt det fine den har gitt oss. Enda flere minner har jeg fått være med på å skape, og nå skal jeg virkelig både skape og samle på enda flere minner også. For ting skjer, det er jeg sikker på. Og i dag var det å tusle avgårde til morgen i dag, og det var like før tiden var på vei til å bli halv syv.

Tidlig ute av huset kom jeg meg avgårde, og det var det grunner til. Dagen var nå her, den plandagen hvor barna får fri fra sin hverdagsplass hvor de tilbringer mange timer i løpet av uken sin. Mange timer med lek og læring, smil og glede. Men nå var det tid for å sluke til seg ny kunnskap og input, og allerede da klokken slo syv var vi på vei.

Nå var det Oslo neste. Inn til storbyen til Oslomet, sammen med mange andre barnehageansatte som fikk gleden av å høre på et flott foredrag av Hedvig Montgomery, som snakket mye om hvordan samarbeide med barnets viktigste voksne, både foresatte og oss rollemodeller i barnehagen. 
 


 

Mange mennesker samlet inne i et større rom, mange på et sted fikk gleden av å høre alle de fantastiske ordene, budskapene og engasjementet Montgomery delte. Jeg kan innrømme at jeg ble litt trøtt under hennes foredrag, men det var ikke fordi hun var kjedelig å høre på. Tvert i mot, det var mye interessant, også var det jo tros alt fredag og en tidlig start på dagen.

Etter hennes litt over to timer foredrag hvor hun delte mye klokt, så skal det sies at det var godt å strekke litt ekstra lenge på beina. Det var på tide med lunsj, litt påfyll for å holde energien oppe resten av dagen og en ny runde med enda et foredrag. Planen var å spise sammen, for å gjøre noe hyggelig når vi først var der. Men det var relativt fullt for å få plass til alle, så løsningen ble til at vi delte oss i små grupper for å finne oss litt mat.

Jeg skulle gjerne unnet meg en aldeles god lunsj. Noe som virkelig smakte siden det først var en sånn dag som det var, pluss at vi var i hovedstaden. Men det viste seg å være mange mennesker veldig mange steder, så det endte med å skvise oss inn i køen på Subway. Var ikke akkurat dette jeg hadde håpet på å spise til lunsj. Men det var i hvert fall bedre enn et par tørre brødskiver.

Og så var vi kommet så langt på programmet at et nytt foredrag ventet oss. Også denne salen ble fylt helt opp med barnehagefolk. Og det var kanskje ikke så rart, for oppe på scenen sto en knakende flink dame med navn Heidi Torgersen, hvor hun formidlet voksenrollen på en strålende måte – det er meg det kommer an på!
 


 

To flotte foredrag som engasjerte meg mye er jeg glad for at jeg fikk med meg i dag. Var godt å komme seg avgårde og “jobbe” på en litt annen måte. Det ble som et lite avbrekk på en ellers hektisk, men fin hverdag. Men da jeg satte meg på toget hjemover, da skal det sies at jeg var forsynt og veldig sliten. Med andre ord ble det derfor en rolig kveld i dag, med null planer og ikke et eneste gjøremål å gjøre. 

2 kommentarer

2 thoughts on “INN TIL STORBYEN

  1. Det høres ut som du har hatt en fin dag <3 Til tider er det kjempevanskelig å finne steder og spise hvis man er flere mennesker i Oslo..har gått på den smellen et par ganger, haha! Men det er godt du fikk i deg noe mat uansett 😀 Subway er godt når man er skikkelig sulten 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *