ET STORT ROM I HJERTET

Categories Hverdag

Du orker ikke en gang å se på gradestokken. I det man tråkker sine skritt ut for å komme seg avgårde etter en rolig morgen, så er det alltid en stor glede å sette sine føtter innenfor dørstokken i det man ankommer målet – jobben, den beste arbeidsplassen.
 


 

Og i dag følte jeg meg ganske glad. Egentlig veldig glad fordi jeg vet hvilken tid jeg er inne i, og hvordan tiden min kommer til å bli fremover. Og i dag var det en sånn dag hvor jeg brukte hver eneste time og hvert eneste minutt og sekund til å trekke på smilebåndet. Og dette fordi jeg igjen fikk en ny dag sammen med de mest fantastiske menneskene.

Tenk at så lite som bare noen mennesker kan bety så fryktelig mye. Tenk at dagens, ja livets høydepunkt er å få lov til å jobbe med akkurat det, men også de du gjør, både store og små. Igjen så er jeg ikke i tvil om at yrket jeg har valgt for å satse på er noe for meg. Barnehagelivet er virkelig suksess, og ikke minst veldig viktig for de små som skal ha noen å se opp til, komme seg gjennom en fin hverdag, samt å samle minner, sammen.

Jeg har nå fått bevist at jeg har et stort rom i hjertet. Et stort rom for glede, åpne armer, smil og latter. Ja, humor generelt. For er det noe som er viktig så er det å ha en så god kjemi at det er rom for å trekke litt ekstra på smilebåndet. Og det har jeg fått til, både med små og store, og det er spesielt sånne ting jeg setter pris på.

Egentlig vet jeg ikke helt hvor jeg vil med dette, med tanke på at jeg ikke har lyst til å dele så mye akkurat nå. Men det er viktig å ta vare på det man har, det man får, det man gir og det man skaper sammen. Minner kalles det. Og minner vil det alltid være. Husk å sette pris på det viktige du selv har. Ta vare på alt det gode som skjer rundt deg. En dag vil alt, eller veldig mye bli utrolig fine tankebilder du ser tilbake til. Men tiden den går alt for fort nå. Noen som har en brems? I verste fall en pause- eller stoppeknapp?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *