FØRSTE SØNDAG I ADVENT

Categories Hverdag

Det var blitt natt til desember. Desember? Allerede? Noen som forresten har sett den spaken til å gjekke litt ned for at tiden ikke skal fly fra oss? Dette går bare alt for fort, og da minuttene hadde bikket over midnatt etter fredagens festligheter, som ble et av de beste minnene som jeg kan ta med meg videre fra verdens beste jobb, så gikk jeg hjem med en merkelig klump i magen. Den var både god og litt vond, men glad for at jeg sitter igjen med alt det jeg gjør.

En alt for bra start på helgen kan jeg si at det ble. Julebordet kunne ikke blitt bedre sammen med de fantastiske menneskene jeg har vært så heldig å få være rundt med i mange år. Masse god mat, musikk og hyggelig selskap kan jeg trygt si at det ble, og glad er jeg for at jeg tok turen i år.


 

En fin start på helgen ble det, og en rolig og fin helg har jeg hatt. Men hver eneste gang spør jeg meg selv hvor også helgene blir av. Ja, for hvor blir egentlig alt sammen av? I hvilke rom og kriker og kroker er det jeg kan leite for å finne den tiden som har forsvunnet, og som jeg skulle ønske det var litt ekstra av? Hadde jeg bare visst så hadde jeg med glede lagt på noen timer til med fri. 

Men, jeg sitter nå her, med en ørliten stemning av juleglede foran meg. Julemusikken har jeg allerede fått spilt. Julemusene har jeg nå funnet frem. Og ikke minst har levende lys blitt tent. Og når vi først er inne på ordet lys – det er jo første søndag i advent i dag.

Ute i siste liten med lystenningen var jeg. Kubbelysene ble kjøpt inn her om dagen, og egentlig er jeg ute etter en ordentlig fin adventsstake som jeg kan bruke i julen. Siden jeg ikke har funnet noe enda, så måtte jeg derfor ta i bruk og finne en nødløsning av noe jeg allerede hadde, selv om det ikke var det jeg ønsket. Men i år får det duge.
 


 


 


 

Så i år ble dette min løsning til adventsstaken. Veldig fornøyd med det nye pyntefatet også, som har en speilbunn. Og det som var så flaks da jeg kjøpte det, er forresten fra Europris, er at det er ganske likt design som lampene jeg har som dere kan se på bildene. Så denne stilen liker jeg. Har også sett sånne små lysestaker til stearinlys i samme design, og syns også de er ganske fine. Men de har jeg ikke latt meg kjøpe enda. 
Første søndag i advent er snart i enden, og en flott førjulskveld ønskes dere!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *