FERIEN NYTES. ELLER?

Categories Hverdag

Plutselig var det kvelden, igjen. Og igjen kan jeg ikke fatte og begripe hvor alle disse timene har blitt av. Dagen startet med å sove lenge. Eller lenge og lenge. Bikket opp øynene mine i ti-tiden, men orket ikke å stå opp. Derfor var det veldig godt å kunne dra ut tiden og late seg i sengen før man endelig fikk dratt opp kroppen og startet dagen.

For meg liker jeg egentlig ikke å sove så mye lenger, ettersom jeg føler at hele dagen blir borte, og ikke minst kortere. Dagen har også vært så som så. Har ikke hatt store planer for denne dagen, og har derfor ruslet rundt i min egen lille boble. Ferien nytes den, til det hele og det fulle. Men dagene kan fort føles litt daffe og lite innholdsrike.

Men sånn er livet, og dagene kan ikke være på topp hele tiden. Været har også vært litt variert her i byen. Sola har lyst opp på himmelen blant alle skyene, men noe særlig med varme har den ikke gitt fra seg. Dagen har også gått til å lytte til naboen. Der har det nemlig vært en liten gjeng som har møttes under festivalen når de ikke har vært på Slottsfjellet.

Det tyder mye på at de koser seg, og liker å feste litt. Jeg nyter jo ferien litt også, og denne kvelden som de siste to kveldene, har de hygget seg og spilt høy musikk. Riktig nok ikke av den høyeste lyden, men akkurat passe til å sitte her ved vinduet med en glipe for å lytte til deres samspill. Og ikke minst musikken. En liten musikkonsert her i gaten gjør ingenting. Det er jo ingen hjemme rundt her eller, og det har også vært fryktelig stille i mange dager. Og de er jo unge voksne som må få lov til å leve livet litt. Og det plager ikke meg. Dere får i hvert fall nyte kvelden videre!

3 kommentarer

3 thoughts on “FERIEN NYTES. ELLER?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *