DET ER IKKE HVERDAGSKOST

Categories Hverdag

Jeg har allerede nå begynt å tenke på å vende litt tilbake til det normale døgnet som venter meg. Det er på tide å se fremover mot den virkelige verden som snart er her igjen, og det å tenke på at hverdagsrutiner må endres når det kommer til søvn. 

Derfor har jeg nå tatt meg selv i nakken, og allerede i går startet jeg med vende på det hele. Om knappe to uker er det tidlig opp sammen med fuglene igjen, og jeg har allerede satt vekkerklokken til å ringe for å vekke meg om morningene. Heldigvis ikke fullt så tidlig opp som jeg må når jeg skal på jobb. Men gjør klar for en myk overgang.

Når jeg ser tilbake til de tidlige morningen jeg ordnet meg foran speilet, gikk det alltid i den samme fletten. Jeg fikk meg en favorittflette som jeg stort sett gikk med hver dag, en flette jeg likte veldig godt. 
 

Nå som håret mitt har forandret seg stort på lengden og bli så kort, har jeg aldri fått testet ut en slik flette i det nye håret. Jeg har trodd at det ikke har gått, og jeg får ikke alt håret i en høy hestehale en gang. Men nå tok jeg en sjanse, en sjanse for å se om jeg i det hele tatt fikk det til. Og resultatet – det er ikke hverdagskost å lage en sånn flette igjen til vanlig for å si det sånn.

Med det lange håret mitt fikk jeg til å flette utover, noe som jeg syns var mye lettere å gjøre på meg selv enn å flette innover. For meg var det ikke mulig å gjøre dette på mitt nåværende hår, og valget ble derfor lett – å flette innover på vanlig måte. Jeg kan jo si at jeg slet litt, men jeg fikk det til. Men å gå rundt med en sånn flette i mange timer og en hel dag, da hadde jeg nok endt opp som å se ut som et troll til slutt. Alt, eller mye av håret hadde garantert ramlet ut fra sine “spor”. 

 

 

 

Det var i hvert fall verdt et forsøk.

10 kommentarer

10 thoughts on “DET ER IKKE HVERDAGSKOST

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *