FØRSTE HELGEN PÅ LENGE

Categories Hverdag


 


 

For å være ærlig så syns jeg det er veldig deilig å være tilbake til hverdagen igjen. Tilbake til dager som har rutiner, og hvor det skjer litt mer. Langfri var veldig godt for både hodet og kropp, men det er noe med det faste mønsteret man har som man har vært vant med så lenge.

Når du går hjemme hele tiden og ikke har noe arbeid å gå til, så føles det ut som du har både ukedagene og helgen i ett. Det er ingenting som klarer helt å skille på det når du flyr igjennom røde dager. 

Det er utrolig hvor fort det går fra det ene til det andre. Vi hadde nettopp startet den aller første dagen etter ferien. Klarte riktig nok å hekte meg inn med en gang, men jeg har gått rundt og vært litt ekstra sliten og trøtt når jeg har kommet hjem fra jobben. Men det er kanskje ikke så rart når du plutselig går rett inn for å yte alt du kan.

Du kan med andre ord si at det var godt å dra hjem etter endt arbeidsdag når tiden rant ut – selv om du gjerne skulle vært i barnas selskap enda litt til. Det er noe med når du har vært på et sted så lenge, samtidig som du elsker det du driver med. Noen ganger kan det være veldig lett og deilig å slippe taket, mens andre ganger har du bare ikke lyst til å komme deg bort.

Men nå er jeg klar for den første helgen på lenge. Den helgen som kommer imellom den (kommende) hektiske hverdagen. Godt skal det nå bli med et par dager for seg selv hvor man kan gjøre akkurat det man har lyst til. Litt planer har jeg for helgen, men først skal jeg koble helt ut. Det er tross alt helg – så fin fredag og riktig god helg til dere!

9 kommentarer

9 thoughts on “FØRSTE HELGEN PÅ LENGE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *