HVORFOR IKKE GÅ SÅNN PÅ JOBB?

Categories Hverdag

For en uke tilbake da det bare var noen timer igjen av et godt stykke arbeid før helgen smalt på, så ble jeg vist en liten snutt av noe som så veldig spennende ut å prøve selv. Årets nissefest var rett rundt hjørnet på den tiden, og på jobben ble det luftet en tanke om det hadde vært morsomt å gjøre det samme.
 


 

Ja, for i dag har det vært nissefest både for store og små i barnehagen – og jeg har også sett på sosiale medier at det er flere barnehager som har hatt det i dag. Vi var med andre ord ikke alene, men vi var alene sammen alle oss i vår barnehage.

Det nærmeste jeg kunne komme av å pynte meg litt for anledningen, det var å dra på meg julegenseren min, som også har vært prøvd tidligere. Stor stas er det for barna å snuse og røske litt i den store og røde nesen. Og det er også spennende å høre lyden fra de små bjellene når de rister i genseren.

For å spore oss litt tilbake var det vel denne snutten av en ung dame som hadde ekstra langt hår. Hun hadde laget en frisyre som tok oppmerksomheten min, men hvor jeg også hadde en til på laget. “Hvorfor ikke gå sånn på jobb?” var en tanke vi fikk. Og dermed var planen å utføre tanken.
 


 

Som dere ser så har håret vært oppsatt i dag. Veldig oppsatt også. Med glitter i håret kunne det nesten vært et juletre, og det var sånn jeg gikk på jobben under dagens høydepunkt for mange av barna. Etter endt arbeidsdag hvor det endelig er blitt helg, så kunne jeg ikke annet enn å prøve dette hjemme en gang til. Jeg rotet litt i julepynten jeg hadde, og surret inn litt glitter jeg fant, samt testet ut julekuler som jeg festet. Det eneste som manglet var at jeg farget håret grønt og en julestjerne i toppen.
 


 

Med andre ord kan jeg vel si at det har vært en vellykket dag, med mange søte nisser. Kunne nesten ikke blitt en bedre slutt på arbeidsuken, og nå kan helgen komme – bare ikke la den fly så fort, for jeg trenger å lade opp batteriene til den siste arbeidsuken før en etterlengtet liten ferie smeller til. Ønsker dere en riktig god helg!

6 kommentarer

6 thoughts on “HVORFOR IKKE GÅ SÅNN PÅ JOBB?

  1. Haha, herregud så artig! Jeg har btw sett en slik video på fb som viser hvordan man gjør dette, har så lyst å prøve selv, men jeg tror neppe jeg har langt nok hår, haha!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *