JEG TRENGER INGEN HANDYMAN

Categories Hverdag


 

Har du noen gang hørt om tirsdagen som sugde så mye strøm at du helt fikk sjokk? Riktig nok var det ikke jeg som fikk det store støtet, men jeg blir like paff hver gang når denne dagen er her. Det er heldigvis ikke noe galt med denne dagen, eller noe feil jeg syns ved den. Det er bare det at når timene har rent ut med dag nummer to av uken, da går det så ufattelig fort til helg. La oss håpe det denne gangen også, selv om jeg gjerne skulle hatt bedre tid til å suse meg gjennom på.

I så fall har jeg virkelig kjent at hverdagen har tatt tak i meg etter ferien. Jeg er mer sliten og orker mindre. Føles i hvert fall sånn. Jeg virker mer trøtt, men klarer likevel ikke å komme meg enda tidligere i seng enn hverdagstiden jeg ellers avrunder dagene mine på. For min kropp sover jeg akkurat passe. Det er bare det at jeg trenger litt tid på å komme meg skikkelig inn i rutiner igjen. Har jo tross alt hatt ferie fra dem i en måned.
 


 


 

Selv om hverdagen går sin rulle gjennom det hele – kan du se noe nytt? I utgangspunktet er det de samme vinduene jeg alltid har hatt, som har stått på sin gamle og faste plass helt siden rommet mitt ble bygget for tretten år siden. Tretten år siden? Tenk at jeg har hatt det så lenge. Jeg som husker så godt at det var minst to jobbemenn her som startet det hele fra grunn med å mure og styre og ordne.

Men uansett. Etter flere år med mørkt og trist rom så begynner jeg virkelig å få dreisen på et fint rom – jeg prøver i hvert fall. Men det er nå jeg merker at jeg gjerne skulle hatt litt større plass. Litt bedre oppbevaring på det jeg driver og samler på til storutrykning av å skaffe meg et nytt hjem. Jeg skulle kanskje vært ute for en stund siden, men jeg har ikke i mine villeste fantasier tørt å tenke på og krype inn i et lite krypinn for meg selv enda. Jeg burde kanskje ha gjort det, men…
 


 

Men hvis du ser bort ifra at dette er fra julen som var, hvor julestjernen var oppe – kan du nå se hva jeg har gjort utifra de bildene ovenfor? Plutselig ble det et lite spontant grep her i går kveld. Jeg hadde vel egentlig så smått begynt å tenke på det i helgen, og plutselig sto jeg der med to splitter nye varer i hendene foran meg.

Nå som jeg har pirket meg litt igjennom oppsetting av disse nye persiennene, hvor det skal sies at jeg brukte litt tid på å skjønne bruksmåten av å henge opp den første, så gikk det tålig bedre å skru opp de neste. Jeg trenger ingen handyman, selv om jeg plundret litt i begynnelsen. Jeg klarer meg fint alene, men det er jo litt kjipt å være den som bestandig sitter for seg selv på en annen side.
 


 


 


 


 


 

Det var virkelig godt å få byttet ut de tunge, triste og kjedelige persiennene av tre. Brune og ekle var dem også, og det gjorde hele rommet mørkt i grunn. Jeg syns jeg har fått det mye mer koseligere på mitt eget rom, til tross for at jeg bruker det ekstremt mye. Er vel stort sett her jeg tilbringer tiden min – ja, bortsett fra når jeg er på jobb da.

Med mye tid på et rom så er det derfor viktig at man trives. At man syns det er koselig og behagelig med de tingene man har rundt seg. Litt andre forandringer i helgen har det også blitt her, så kanskje jeg kan få slengt sammen noen bilder sånn at dere får et inntrykk av min lille hule. Men det får eventuelt komme siden.

4 kommentarer

4 thoughts on “JEG TRENGER INGEN HANDYMAN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *