DEN STØRSTE JULEGAVEN 2018

Categories Hverdag

Det skal sies at julen var over for noen uker siden, i det vi bikket inn i det nye året. Selv om julen er en koselig tid så er jeg veldig glad for at den er blitt lagt helt bort de mange neste månedene nå. Men hvorfor styrer jeg innom julen nå? For jeg regner jo med at så og si alle er ferdig med den.

Jeg har jo vist dere alle de fine og flotte gavene jeg fikk til jul, hvor det blant annet var produkter til den store samlingen min av Poul Pava. Det skal sies at gavegleden var mye større da jeg var yngre, men jo eldre jeg har blitt, jo mer har jeg satt pris på de nødvendige gavene jeg har fått.

Men, for det er et men her nå. Det er noe jeg vil vise, noe jeg ikke har delt her enda. For den største julegaven var ikke blant alle de mindre gavene som lå under juletreet for en måneds tid tilbake.

For helt i starten av desember ble det et relativt større kjøp på meg. Plutselig så ble alt så veldig rart, og jo mer jeg gnagde på det, jo mer irritert ble jeg for at øynene ble smalere. Det ble rett og slett ubehagelig, sånn rent der og da.

Det skal sies at jeg har vært inne på tanken tidligere, men det har bare blåst like fort vekk hver gang. Men denne gangen ble jeg stående på tanken over den skjermen på 32 tommer. Den irriterte meg helt rød, og det var ikke noe annet enn å vende snuten rett inn mot jakt.

Men jakten gikk fryktelig fort. Tok vel kun bare noen dager, og da sto jeg endelig der med det hele foran meg. Hadde jeg gått for et sånt kjøp på akkurat denne størrelsen for noen år tilbake, så hadde prisen vært mye høyere. Jeg kan si det sånn at jeg ikke hadde sittet med produktet her nå om det ikke var for at pengene jeg ga for den var så lav som den var.

For her er den! Den nye titteboksen min som er mye større enn den jeg hadde før. 32 tommer ble plutselig alt for lite da jeg fikk en hel 55 tommer inn på rommet. Og skal jeg være ærlig – jeg er så fornøyd med kjøpet.

Den gamle TV’n sto på akkurat den samme benken. Men den var så liten at den kun fylte halve flaten. Litt størrelseforskjell for å si det sånn, men er like fornøyd med det også. Og TV-er nå for tiden er jo større, og ikke minst mye flatere enn det de var for “et par” år tilbake.

En Samsung 4K Ultra HD med Smart TV er et av mange gode kjøp jeg har gjort. Og det minte meg på at jeg nå har skiftet ut veldig mange elektronikkvarer, og det kun i hele fjor. For da startet jeg året med nytt speilrefleks. Deretter gikk jeg fra LG mobil til Samsung. Jeg byttet også ut med ny pc, hvor jeg hadde Acer som jeg var veldig fornøyd med, men gikk over til Lenovo. Den lille TV’n min var en liten Panasonic, og nå sitter jeg igjen med en svær Samsung. Litt av et bytteår med andre ord, og jeg angrer ikke.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *