OPPUSSING AV ROMMET

Categories Hverdag

Juli allerede? Hvor blir dagene av, og det største av alt – hvor er sommerværet og varmen? Jeg har enda ikke fått badet i sjøen i år, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller hvis det ikke kommer noe ordentlig sommervarme snart. Håper virkelig ikke at sommeren er over, og de få dagene vi fikk i Mai med 30 varmegrader var de eneste sommerdagene dette året. Føles ut som høsten har kommet, og at den har vært her i mange uker allerede. Snart blir det vel vinter… Får krysse fingrene for litt finvær, for vi har også fortjent det. 

De siste ukene har det vært helt kaos her hjemme. Kjøkkenet har blitt kastet ut, og det har vi ikke gjort noe med siden vi flyttet inn sommeren -98. Så hvis jeg teller litt på fingrene, så er det hele 15 år siden! Vi gleder oss masse til å få på plass kjøkkenet igjen, for alt av mat og utstyr har tatt halve plassen av stuen. Men her om dagen fikk vi en gladnyhet. Kjøkkenet skulle ikke være her før om en ukes tid, men det kommer allerede i morgen. Så nå er pappa flink og jobber på spreng for å få gjort det han må før det settes inn, og både jeg og de andre her i heimen har hjulpet han masse! Det verste var vel å rive gulvet der vasken og benkremsen hadde stått langs gulvet. Det satt så fast at jeg brukte mye krefter for å få det løs. Fingrene var ikke særlig deilig etterpå skal jeg si deg. Noen partier kunne jeg bruke redskap og bare dra det av. Mens andre steder måtte jeg ta i ganske hardt. Men før kjøkkenet skal inn er det et par småting som må fikses først. 

 

1 kommentar

1 thought on “OPPUSSING AV ROMMET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *