VÆRSYK

Categories Hverdag

For øyeblikket sitter jeg og ser ut av vinduet. Det er grått, trist og kjedelig vær, og skyene siger over himmelen. Hvite skyer? Nei, det kan jeg ikke se. Er heller mørke regnskyer som svever rundt, og det ser ut som de bærer på litt tyngre varer. Lyset er grålig, og det kan når som helst begynne og dryppe. Det er et lys som går litt over i sepiafargen. Kanske fint fotolys igrunn, med andre ord. Et tegn til sol kan jeg bare se langt ifra. Overskyet har det vært i hele dag, og sola er et stort savn. Ikke bare for meg, men for mange! Hvor er sommerværet? Jeg vil ha sol og sommer, og ta turer til stranda for å bade – det har jeg enda ikke fått gjort. 

Ukene fremover blir det nok mye jobbing. I dag kom nemlig Ikeakjøkkenet, og det vi trodde var mye, var plutselig ikke så mye likevel. Altså, det var færre materiel og plankebiter. For øyeblikket ble alt plassert i garasjen, og på det nye kjøkkenet blir det stoooor vask. Hvertfall større enn den vi hadde. Gleder oss til kjøkkenet blir ferdig, og vi kan flytte alt på plass igjen, og i tillegg få et ordentlig system på varer, servise og alt sammen. Mens kjøkkenet har blitt revet, har vi for eksempel hatt kjøleskapet ståendes på kontoret og vaskemaskin i stua sammen med alt det andre. Helt kaos med andre ord. 
Ellers er det ikke mye dagene blir fylt med. Lengter bare etter sola og varmen som aldri kommer. Tenk og kunne vært i syden nå, eller at sydenværet hadde kommet hit! Vi har vært skikkelig uheldig i år for å si det sånn. Håper bare ikke vinteren kommer tidlig i år!

 

Og der kom regnet…. Det var virkelig på tide, for nå var det “knusstørt” ute. Godt regnet kom da, så det slipper å bli stor fare for skogbrann!

1 kommentar

1 thought on “VÆRSYK

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *