TUT OG KJØR, UT PÅ TUR

Categories Hverdag

Var opp og hoppe, ut av senga og på med klær før hanen galte i dag. Allerede i 06-tiden var jeg våken, og en times tid senere var hele familien ute av huset. I dag var dagen hvor kjøkkenarbeid og andre saker skulle bli lagt på hylla. Vi reiste avgårde mot Horten, hvor vi tok fergen over til Moss. Planen var å ta 08:15 båten, men vi rakk akkurat å komme på den som gikk en halvtime tidligere. Og det å ligge en halvtime tidligere på skjemaet, ga oss litt lenger tid i Sverige. 

Båtturen over gikk veldig bra. Helt stille på vannet, og ikke en eneste bølge å se. Mange mennesker var det heller ikke å se, og den lille halvtimen gikk ganske fort. Over på land i Moss kjørte vi avgårde på harrytur! Første stopp ble en tur på matbutikken, hvor vi kjøpte med oss noen rundstykker og pålegg. Frokosten tok vi fleste på benken utenfor butikken, og det var stille og fredelig. Klokken var da nesten 09:00, og da vi kom var det nesten ikke en bil der. Men da vi kos ut var det en flokk med biler, og masse mennesker sto klare utenfor ingangen til polet. Der stilte også vi oss, klare for handel. 

Videre gikk turen til det kjente kjøpesenteret i Sverige, nemlig Nordby kjøpesenter. Der var vi noen timer, og gikk rundt og kikket og så på alt mulig. Det var egentlig ikke så mange mennesker der i dag, og lange køer hadde vi heller ikke. Ellers vet dere hvordan en harrytur foregår. Mat og sånne ting ble også hamstret inn, hvertfall flesk. Så nå gleder jeg meg til flesk og duppemiddager fremover. Det er noe av det beste jeg kan få, og det smaker så godt. 

Litt handlings var selvfølgelig med på planen 

Denne vesken fikk jeg av mamma, ettersom hun hadde lovet meg en sånn i mange år 😉

 

Timene gikk, og det begynte å bli en lang dag for oss. Vi tok turen hjemover, og godt var det. Mye hadde vi handlet med oss, og da vi kom hjem var det bare å pakke ut. Ellers har det vært en stille og rolig kveld. Mormor og samboeren tok seg en liten tur i kveld, og pappa og jeg har fått ryddet oss inn på kjøkknet av det som skal inn i skapene. Skal bli veldig deilig å få alt på plass igjen! Håper dere har hatt en fin dag, og så må dere fortsette og kose dere masse i kveld!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *