ENDELIG EN MULIGHET

Categories Hverdag

Selv med skolefri var jeg tidlig oppe i dag. Klokken var ikke 07:00 en gang før jeg hadde stått opp. Denne dagen har jeg ventet alt for lenge på, fordi jeg ikke har hatt mulighet. Endelig kunne jeg ta en tur tilbake på barne- og ungdomsskolen. Skoleplanen min har alltid vært sånn at jeg har vært hjemme etter at de på skolen har sluttet. Men nå som jeg har fri benyttet jeg sjansen. Og jammen skjer det en del ting der også. De er inne i en byggeprosess, og det har blitt store forandringer siden jeg var der sist. Sånn går det når kommunene legger ned alle skolene rundt omkring, bare for å spare penger. Hva er det de egentlig skal bruke de pengene på? Enda flere veier?? Syns de stadig bygger ett eller annet sted, og har opptil flere prosjekter gående på samme tid. Ikke rart det tar flere år før de blir ferdige. Men skolen skal nok bli veldig fin tilslutt. Den er trossalt over 40 år!

Etter et koselig besøk, hvor jeg fikk sett på min gamle lærers klasse ha muntlige fremføringer i matematikken, hilst på andre lærere og voksene jeg har hatt gjennom årene, var det på tide å komme seg hjem. Fikk noen timer hjemme, før jeg skulle avgårde igjen. En ny runde med dobbel kjøretime sto på planen. Nå er jeg oppe i seks kjøretimer. Tenk om det kunne vært enkle og konkrete regler i trafikken, og ikke alle de pirkereglene som lå under alle de forskjellige kategoriene! Bilveiene skulle hatt gjernbane. Skulle gått på skinner, og dratt bortover uten å havne i “feller” som måtte løses opp av de dumme reglene som en måtte ta hensyn til og huske. Nå er jeg ferdig med trinn 2, og det er fortsatt mye igjen. 
Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg har klart å komme igang! Det satt nemlig veldig langt inne… Ellers har det ikke skjedd så mye annet. Har et stort håp på at det kan bli skikkelig sommer snart, med masse sol og varmt i lufta. Liker ikke at det skal blåse/være kald luft. I kveld er det også meldt torden, og jeg håper de har meldt riktig for en gang skyld. Er det noe jeg liker, er det liv og rør i værsystemet! Men etter det så vil jeg ha finværet tilbake. 
Håper dere har hatt en fin dag, enten på skole, hjemme, jobb eller andre steder!

1 kommentar

1 thought on “ENDELIG EN MULIGHET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *