KAN VI SI FERIE??

Categories Hverdag

Etter tirsdagens strandtur ble være snudd, og varmegradene sank nedover på gradestokken. Kan hvertfall ikke klage på været etter de to ukene jeg har hatt fri, og i går var det en liten tur tilbake på skolen. Dagen var kommer hvor opptrekk til muntlig sto på planen. Jeg har hatt flaks og sluppet unna muntlig de tre siste årene, og var sist oppe til muntlig i 10. klasse da det var obligatorisk. Hadde en ganske god følelse at jeg ikke kom opp, siden jeg allerede hadde vært opp i tre eksamner sammen med noen få i klassen. Og resten hadde bare hatt to. Men man kan aldri være helt sikker på sånne ting, så jeg gruet meg litt. Klokken ni i går ble det kunngjort, på det lille læringssenteret, siden lærerne og de andre voksene på skolen hadde ikke hjertet til å la oss stå ute i regnet. Ble litt trangt kan du si, selv om vi ikke er så mange elever på skolen.
Men, så ble trekkfagene ropt opp og hvilke elever som var trukket ut. Det var en stor gjeng som jublet da de ikke kom opp til muntlig – inkludert meg. Jeg slapp unna i år også! Da var det bare å levere inn pc og bøker, og jeg har så og si tatt meg sommerferie. Nå er det ikke lenger tilbake på skolebenken på Melsom Videregående Skole, og jeg har er ferdig med 3. klasse og 13 års skolegang! Hurra! Nå er det bare skoleavslutningen igjen, som er til torsdag, og da har jeg også bevis på at jeg har fullført 3 år på videregående med medier og kommunikasjon, og jeg har studiekompetanse.

Selv om jeg hadde fri i dag, var jeg ikke den som lå og dro meg i senga – noe jeg har gjort de to siste ukene. Mamma skulle nemlig en tur på besøk til 7. klasse for å lage bordkort med elevene til skoleavslutningen deres. Jeg ble med for å hjelpe til, men også for å være på besøk og kjenne tilbake på minnene jeg opplevde da jeg gikk på barneskolen. Litt senere på dagen dro jeg tilbake på skolen. Da skulle Tiril og hennes klasse spille fotballkamp mot 6. klasse, men også mot hverandre – deres to 7.klasse lag. Husker vi hadde kamper da jeg gikk på skolen der. Det har blitt en tradisjon. Klassene spiller mot hverandre, og de som sitter igjen med flest poeng etter alle kampene, skal spille mot lærerene en av de siste dagene av skoleåret. 
Det var et år hvor klassen min vant hele turneringen over klassene, og endte opp i finale med lærerne. De tidligere årene hadde elevene vunnet over lærerne, men dette året da klassen min spilte, var det lærerne som vant. 

Slo til med ekstra lange løvetenner til lunsj – det er helg!
Kos dere masse. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *