NYDELIG START PÅ DAGEN

Categories Hverdag

For en nydelig start på dagen. De tok vekkerklokkene ringte like etter hverandre, men det stoppet ikke meg. Jeg tok sjansen og ble liggende litt lenger (jeg har tross alt veldig god tid når jeg står opp før seks), og en liten matbit kan jeg jo ta når jeg kommer på jobb. Stille sto jeg opp, og alle de andre i huset sov. I år er det bare meg som ikke har høstferiet her hjemmer, så jeg listet meg stille og rolig avgårde. 

Som alltid er jeg veldig tidlig ute på jobb. Starter ikke før 08:00, men er der stort sett 10-15 minutter før tiden. Det går veldig fortere enn jeg tror når jeg sykler til jobb – selv med tung motstand. Noen ganger lurer jeg litt på om jeg ble for tidlig født, selv om jeg ikke ville fort ut på dagen og måtte derfor bli dratt ut med tang. Jeg er alltid tidlig ute. Sånn var det på grunnskolen også. Husker alle dagen på ungdomsskolen. De var helt like om morgen. Sto litt tidligere opp enn jeg trengte. Syklet til skolen, som bare tok 2 minutter. Og der satt jeg, og ofte var ikke klokka vippet over 08:00 en gang. Men når det kommer til jobb, er dette bare positivt! Hvem er det som vil ha en ansatt som kommer for seint til vakta si?

En ny uke på jobb, og jeg stortrives fortsatt. Gleder meg hver gang jeg kommer på jobb og ser de blide barnefjesene som er glad for å se meg. Jeg har heller ikke et nøyaktig tall på hvor mange papirspåer jeg har laget på disse to ukene. Det er ikke få! I dag ble til og med guttene interessert og ville ha en spå eller to de også. Til og med barn fra de andre avdelingene kom til meg og ville at jeg skulle lage spå til dere.
Siden vi er inne i en uke med høstferie, var det ikke like mange barn tilstedet i dag – og sånn blir det stort sett resten av uken også. Vi er tilsammen atten barn på avdelingen jeg jobber på, men i dag var vi bare tretten. Selv om det bare var fem stykker borte, merket vi godt på gruppa at det var mange som ikke var tilstede. Gruppen ble ganske mindre, og jeg kunne se på barna at de koste seg litt ekstra. Alt i alt har det vært en veldig fin dag, og vi koste oss litt ekstra med kakao til lunsj. 
Ønsker alle sammen en kjempefin mandagskveld, og en super fin uke på jobb, ferie eller hjemme! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *