IVRIG TEGNER

Categories Hverdag

Da var det endelig helg! Ikke at jeg går rundt og lengter etter den hver dag. Men når den først kommer, da er det fryktelig deilig å slenge beina på bordet. Tenkte jeg skulle fortelle om en liten egenskap jeg har i meg. Nemlig tegning. Jeg har alltid vært glad i å tegne i de tidligere årene mine, men er ikke det jeg driver fritiden min med. Etter at jeg startet å jobbe i barnehage har ungene lagt et lite press på meg. Det har ikke vært vondt ment. Etter den liten hvor spå var veldig populært for de minste, fikk vi opp et alfabet på veggen hvor det ofte sitter mange små barn og er aktive tegnere. På hver bokstav er det en tegning. For eksempel på a er det bilde av en ape, b er det bilde av bil osv. 

For å være litt med i tegneleken til barna når de sitter og jobbe, begynte jeg å tegne litt etter bildene på veggen mens jeg satt sammen med de. Hvis jeg ikke tar feil kan jeg huske at jeg begynte å tegne ugle. Dette ble det en stor suksess på, hvor alle barna ville ha opptil flere ugler. Har til og med tegnet store prins- og prinsesseslott med masse ugler rundt omkring. Det kommer stadig opp nye tegninger barna vil jeg skal lage til dem, og her om dagen fikk jeg inspirasjon fra en av barna. Hun hadde på seg en minni mus genser, og hadde veldig lyst til å lære og tegne henne. Også her ville mange av barna ha en tegning av motivet. Derfor fikk jentene minni og guttene mikke mus. 
Koser meg hver eneste dag med barna, og jeg får bare positive tilbakemeldinger fra kolleger. Har i grunn ikke hørt noe negativt, og barna storkoser seg de også!

   

Disse tegningene har jeg streket sammen i photoshop. De blir derfor mye finere på ark når jeg tegner for hånd. Avlsutter derfor nå med å ønske alle og en hver en superfin helg! Her har vi ikke så veldig mange planer, bortsett fra familiebursdag for min bror og meg på søndag. 
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *