KALD, MEN FIN DAG

Categories Hverdag

Kulden sniker seg inn på oss! Kaldt var det da jeg gikk ut døren halv åtte i dag tidlig. Både hansker og pannebånn/lue er tatt godt i bruk allerede, og vinterdressen er også blitt tatt frem på jobben. Deilig er det å være masse ute, å holde seg varm. Med den riktige kroppstemperaturen kunne jeg vært ute hele dagen. Og det har jeg stort sett vært i dag. I ti-tiden tok en av voksene og jeg med oss fire barn på tur i skogen. Vi skulle nemlig ut å jakte. Dyrejakten skulle vi holde oss unna, men vi skulle se om vi fant en fin stammekvist. Fant frem en tralle og dro på tur i skogen som ligger bak ved Wang toppidretten på Eik. Der var det kuttet ned masse trær, og det var mye kvister å velge i mellom. Med litt leting fant vi den perfekte stammen. Vi skal nemlig lage julekalender av den!

Vel fremme etter arbeidet kom vi tilbake til lunsj. Siden det er torsdag i dag skulle vi ha torsdagsmat, hvor alle i barnehagen får mat som en voksen og en liten gruppe med barn som har laget. På menyen i dag var det pastasalat. Barna hadde vært flinke til å kutte opp både agurk, skinke, pølse m.m. Veldig godt, og mange forsynte seg flere ganger. 
Etter endt lunsj var det på med dressen igjen og ut å leke i det fine været. Kaldt var det også midt på dagen, og vi kledde på oss godt og var ute helt frem til fruktmaten. Ungne koste seg, og dagen avsluttet med litt aktiviteter innendørs. 

Jeg syns det har vært en superfin dag på jobb, og koser meg masse og gleder meg til å dra på jobb hver eneste dag! I morgen er det fredag – igjen! Ukene flyr like fort som det helgen gjør. Grusomt fort også. Hvor blir ukene av? Nå skal jeg kose meg med litt enkel middag. Blir ikke alltid “toppmeny” i hverdagen for å si det sånn, når det skjer andre ting ellers. Men de beste rettene tar vi som regel til helga. Da strekker tiden som regel litt bedre til. 

 

Q; Hvordan har din dag vært?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *