EN UKE SNART FORBI?

Categories Hverdag

Torsdag? Og fredag allerede i morgen? Ukene flyr fortere enn som så, og man rekker nesten ikke å tenke igjennom det som skjer i løpet av uken. Føles i hvert fall sånn. Denne uken har jeg også kommet litt i julestemning. Ja, jeg nevnte jul. Det har blitt mange gjennomganger av “Santa Lucia” fra Jul i Svingen. Den går om og om igjen i hodet, og hele teksten kan jeg like godt som jeg klarer å sykle. Litt andre julesanger har vi også sunget, men det er denne Jul i Svingen versjonen som har stått mest i fokus. Til og med barna kan den utenat, og det er så koselig å høre dem synge med de fine barnesangstemmene sine. 

Nå er kvelden snart her. Eller har den kommet? Mørkt var i hvert fall da jeg kom hjem litt over fire i ettermiddag. Og like før jeg satte meg på sykkelen på vei hjem fra jobb var det lyst nok til at jeg kunne se hva som befant seg ute. Men det var umulig da jeg satt på kjøkkenet og spiste en aldri så lite en posjon med og kjøttdeig til middag. Det eneste jeg så var lys fra hus, og små områder hvor lysstolpene lyste opp. Godt jeg da hamstret inn en del lys da jeg var på Ikea i forrige uke som jeg kan tenne i disse mørkedagene. Resten av kvelden har jeg ingen planer. Slappe av og bare kose meg å ta det som det kommer. Kan jo vise dere noen bilder som min lillesøster tok av meg her om dagen. Utrolig hva man får til i et “studio”. Laget en studiokrok på rommet mitt hvor jeg har hengt opp en stor hvit duk på veggen. Skulle bare ønske jeg hadde mye større rom som jeg kunne laget et stort studio ut av. Da rommet mitt var helt nytt i 2005 virket det utrolig stort og jeg hadde så god plass. Nå snart ti år etter føles det ikke sånn. Jeg har blitt eldre – og kanskje vokst litt i lengden, men rommet har krympet og virker veldig lite. Får se om jeg får gjort noe med det en gang. 
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *