DET ER VÅR

Categories Hverdag

Jeg må bare få sagt det – for noen flotte dager vi har hatt nå! Uken i går startet med knallflott vær, og jeg gikk ute i t-shorte på jobben når vi var ute hele dagen. Er så fryktelig deilig med våren nå, og at det er så deilig og varmt. Nå er det bare å glede seg til sommeren. Fy søren! Og ikke nok med det. Tenkt å være så heldig å ha en slik jobb hvor en har mulighet til å være så mye ute. Hadde ikke passet for meg med en kontorjobb. Vokst opp med å være mye ute siden jeg var liten. Var så heldig å få gå ett år på uteavdeling i barnehagen. Hadde det så bra da, og har det fortsatt fantastisk hvis jeg tenker godt og graver dypt nok. 

Været har vært like flott i dag, bortsett fra at det har vært litt mer vind. Planen for en skikkelig tur ble gjennomført, og det var så hyggelig å ta med seg hele avdelingen til den flotte skogen ved lærerskolen. Vi har masse fin natur og arenaer rundt oss. Fikk sprunget og lekt oss rundt i skogen. Masse maur å se, fuglesang og luften av frisk natur. Jeg var helt i himmelen med andre ord. Dukket til og med opp et lite vesen i skogen som vi tok med oss tilbake. Artig med prosjekter!

Alt i alt har dette vært en superfin dag, for ikke å snakke om en perfekt start på uken. Blir nok mange fine dager fremover, nå som vi nærmer oss sommer. Og både våren og sommeren må nok være de beste årstidene jeg vet. Og høsten, med tanke på fotografering. Ta bilder hele året. Og apropo fotografering. Til morgen i dag før jeg syklet avgårde til jobb måtte jeg finne frem kamera. Utenfor mitt soveromsvindu satt en søt liten fugl. Han var en kjempesøt modell. Skulle tatt han med i mine hender om han ikke flydde sin vei. Fugler er så fascinerende. Føler at jeg har blitt mer opptatt av fugler etter at jeg startet å jobbe i barnehage. Jobber jo selvsagt på en avdeling med navn Fugleredet. Utrolig hva jobb og fritid egentlig gjør med hverandre. De går liksom i hverandre, på en måte.
 

1 kommentar

1 thought on “DET ER VÅR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *