HENTET AV VIKING

Categories Hverdag

Jeg skjønner det fortsatt ikke. Snart er to fridager forbi, søndagen er rett rundt hjørnet og mandagen er snart her. Kvelden i går var jeg ganske sliten da det nærmet seg midnatt. Så ikke veldig lenge etterpå var jeg langt inne i drømmeland. Veldig deilig var det å få nesten elleve timer på øyet, hvis vi ser bort i fra to små åpne glimt litt tidligere på morgen. Det var tidlig for meg å stå opp da, så jeg la meg under dyna igjen og sov videre. Da tiden nærmet seg halv elleve skinte lyset inn på rommet mitt igjennom vinduene, og for å våkne på min måte ble jeg liggende i senga en halvtimes tid.

Ble en stille og rolig formiddag før pappa og jeg tok oss en tur. Jeg fant nemlig ut at minnekortet til speilrefleksen min var gått i stykker, og siden det er konfirmasjon for tvillingene allerede neste helg måtte jeg få kjøpt meg et nytt. Kjekt var det da at jeg hadde et gavekort liggende fortsatt, som jeg ikke hadde brukt opp alle kronene på. Så nå er det i boks også. Ble litt titting på Elkjøp hvor vi var. Er så mye spennende på slike butikker.  

Mens vi var på farta kunne pappa få ordnet noen bilder han trengte. Turen gikk da til et bygg over på Nøtterøy, og da han hadde fått gjort det han skulle der måtte vi nedom brygga. Men dit kom vi aldri…. I lyskrysset rett før rundkjøringen til kanalbrua, retning mot Tønsberg by, ble vi stående fast. Plutselig sviktet clutchen og giret låste seg. Så der sto vi da, og lagde lange køer. Å kjøre videre tørte vi heller ikke, så da ble det til at vi måtte hentes av Viking. Var en hyggelig fyr vi fikk sitte på med. Bilen ble levert på verksted og vi fikk låne en fin leiebil. En liten snert av en Hyundai i20. Jeg fikk kjørt oss hjem, og denne bilen falt i ganske god smak hos meg. Akkurat passe liten, deilig å kjøre og bilen lagde nesten ikke noe lyd (ifh til Mazda5).
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *