VELLYKKET KONFIRMASJON

Categories Hverdag

En vellykket konfirmasjonsdag for tvillingene er over for i år. Og hjemme hos oss er det ikke lenger noen konfirmasjoner å feire. Men godt vi har noen fettere og kusiner som står i kø de neste gangene. Vekkeklokkene sto på her i huset, men jeg våknet i åttetiden før min rakk å ringe. Plutselig var jeg våken. Tok meg turen opp av senga og fikk hengt ut flagget. Fikk i meg litt mat før de andre kom seg opp de også. Seremonien startet klokken 12.00, så vi rakk å pynte oss opp, jeg fikk hjulpet Tiril med å krølle håret og litt bilder fikk vi tatt ute før vi måtte dra avgårde til Oseberg Kulturhus. 

På stedet var det masse folk å se. Første pulje var på vei til å dra fra deres seremoni, og vi sammen med mange andre var på vei inn til våres markering for ungdommen. Opplegget varte i nesten en og en halv time, og opplegget de hadde var veldig fint. Litt orkestermusikk og sang var det også, og noen små taler fra både store og noen konfirmanter. Etter endt program var det å komme seg ut og frem til festlokalet på gressbanen. Der var det allerede gjort i stand litt mat på forhånd fra den flinke kokken vi kjenner som hjalp til, og bordet og all pyntinga sto like helt som kvelden før. 

Gjestene ankommer og festen er i gang. Vi får satt oss til bords etter litt prat om løst og fast blant alle. Masse god mat var å se, og ikke minst smakte det veldig godt. Litt sang og taler ble det, og etter hvert kom også kakene frem. Vi endte vel opp med syv kakeslag, og av alle disse fikk jeg i meg fem av dem. Etter det var jeg ganske mett. Masse bilder med gjestene måtte også til. Både søskenbildet, familiebildet, fadderbilder, alle kusiner og fettere sammen, og ikke minst var vi så heldig å få til et skikkelig bilde med alle sammen på. Festen tok slutt i 18.00 tiden, og da startet vi barna med å rydde bordene med en gang. Vi ville gjøre så mye som mulig før vi dro hjem, og vi fikk ryddet ned festen og satt på plass border og stoler den kvelden. Vi var skikkelig effektive for å si det sånn. Så i dag er det ikke så mye som skal gjøres på lokalet for å si det sånn. Alt i alt ble det en kjempefin dag, og være var med oss nesten hele veien. Ble litt regn på slutten av festen, men da hadde vi stort sett kommet oss igjennom hele programmet. Og tvillingene ble glade for alle gjestene som kunne komme, gavene de fikk og festen som ble helt topp. Alt i alt en perfekt dag for alle og en hver!
 

2 kommentarer

2 thoughts on “VELLYKKET KONFIRMASJON

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *