HURRA FOR NASJONALDAGEN

Categories Hverdag

Hipp, hipp hurra! En flott dag for liten og stor. Her startet det ganske så tidlig. Klokken var så vidt bikket halv syv da kroppen fant ut at den ville stå opp. Er det mulig tenkte jeg. Kunne jo ha ligget en time eller mer og dratt meg i senga. Men der lå jeg, lys våken. Så da var det bare å komme seg opp. Fikk stelt meg og tatt på finstasen, og da de andre var på vei opp var jeg allerede ferdig. Lillesøster fant ut at hun skulle gå med oldemors festdrakt, og jeg tok på meg det samme som jeg brukte på konfirmasjonen til tvillingene.

Twinsa skulle gå i toget med klassen sin. De ruslet opp i forveien mens Oskar og jeg kom etter og fant oss en plass for å se toget. Kamera hadde jeg selvfølgelig med meg, og planen var å få tatt bilder av toget. Men i år var det ikke så lett. For tror du ikke det kommer noen to meter lange folk å steller seg foran oss? Så ikke særlig mye, og for å få tatt bilder måtte jeg holde det så høyt jeg kunne opp i lufta, og kanskje i et håp om at noen ble bra. Men jeg ga fort opp, så masse bilder fra årets tog ble det ikke som jeg hadde tenkt. 

Etter togets ende var det ikke så mye mer å se. Derfor tok jeg med meg begge brødrene min, Edvard hadde hoppet ut av toget, og ruslet hjemover. Der ventet en god frokost som pappa hadde stelt i stand. Etter dette har vi bare tatt det stille og rolig hjemme. De andre småtassene har vært litt på farta, og nå i kveld venter en nydelig middag med hele familien. Siden det var så stille her i huset tok pappa, mamma og jeg oss en kjøretur. Kjørte utover til Nøtterøy og videre rundt på Foynland og Husøy. Mye som skjer ute på den lille øya for tiden. Syns de graver generelt over alt her i lande også. Vi fikk oss i hvert fall en langtur og fikk sett litt, og nå er kvelden her allerede.

Resten av denne kvelden blir det å lade opp til en ny jobbeuke. Vi har hatt en kjempefin dag, selv med ikke noen spesielle planer på programmet. Det har bare vært oss som familie sammen, og det er jo koselig det også. Resten av familien ser jeg til helgen igjen, hvor det blir dugnad på huset. Men selv om det blir gips  på den ene armen så skal jeg være med å hjelpe til for det. Syns sånt malearbeid er morsomt, og litt familietid er bare koselig. Men det blir litt rart bare å ha fire arbeidsdager igjen før jeg blir borte fra arbeidsplassen min. Men veldig godt å få gjort det også. Vil ønske dere en fin kveld videre, og håper dere har hatt en kjempefin dag. Legger ved noen bilder som ble tatt i løpet av dagen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *