GÅR SOM EN ORKAN I VIRVELVIND

Categories Hverdag

Lever i en liten boble føler jeg. Nærmer seg med stormskritt etter denne etterlengtende ferien. Og den skal jeg si er sååå velkommen. Merker også på jobb at flere av ungene har begynt ferien sin, hvor det har vært litt færre. Og så slutter de eldste. Og i dag fikk jeg kjenne skikkelig på det. En av de som blir skolestarter til høsten ble hentet, og da denne ungen skulle gå og det ble tatt farvel med både ungen og foreldrene, kjente jeg det på kroppen da de var på vei til å gå. Endte opp med å gi moren en god og varm klem, og det var da jeg kjente tårene var på vei til å presse på. Heldigvis klarte jeg så vidt å holde de igjen. Men våte tårer lå gjemt bak øyekrokene og en klump sto fast i halsen. Nå er det bare å glede seg til gamle-barns-fest i september, sånn at jeg får sett de eldste igjen. De forsvinner så innmari fort, og dette året har gått som en orkan i en virvelvind! Bare to små dager til med jobb nå før det er ferie på meg også.

I det siste har det også blitt en del stålormer i fellene her i hagen. Finner en eller flere nesten hver dag. Skriver heldigvis opp hvilken dager det havner små øgler her i hagen min, og hvor mange jeg finner. Så til høsten skal det bli spennende å legge sammen å se hvor mange det har blitt i løpet av sommeren. Husker det var et år jeg fant 44 i løpet av en sommer. Så blir spennende å se hvor mange jeg finner i år. Ormer, små krypdyr og andre spennende dyr er så fascinerende. Fikk knipset masse bilder her om dagen av en veldig morsom stålorm. Den strekte ut tungen sin konstant nesten hele tiden. Og tungen til disse stålormen bruker de som sin luktesans. De lukter med tungene sine. Og da ville jeg fange noen blinkskudd når jeg først hadde så god mulighet.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *