DET ER HELG, OG FERIE

Categories Hverdag

Endelig er det helg, igjen. For ikke å snakke om ferie. Jeg har ferie. Høstferie! Kjenner at det skal bli så deilig, og har ikke hatt denne uka med ferie siden jeg sist gikk på skole og før jeg startet og jobbe. Men nå er det endelig min uke. Min uke til å bare gjøre akkurat det jeg vil, og denne uken skal jeg bruke tiden min i en helt annen by. Og i et helt annet land. Bort fra Norge og ut på reise sammen med pappa. Bare oss to. Når jeg først hadde noen uker fri i sommer ble de brukt på å være hjemme. Var så heldig å få en hel uke hjemme alene, mens resten av familien var på utenlandscup. Men savnet litt å kunne reise avgårde. Så i sommer bestilte vi tur til Polen og den byen mange snakker om for tiden – nemlig Gdansk.

Nå har det gått elleve uker siden vi satt på nett og ordnet med denne turen, og snart er dagen her. Bare en liten helg igjen, og så sitter vi på flyet sydover for å oppleve noen dager et helt annet sted. For første gang på noen år kunne jeg høre at noen ønsket meg god høstferie. Var litt rart da jeg dro hjem fra jobb i går at jeg ikke skulle tilbake før om noen dager. Jeg skulle ha en hel uke fri fra arbeid, ut å reise langt avgårde. Og da jeg dro hjem fra skolen i dag etter å hørt masse på lærerens foredrag og litt gruppearbeid, var det deilig å se frem til fri og ikke noe skolejobb. Eller litt skolearbeid har det blitt i kveld. Skrevet litt på oppgaven. Den var egentlig ferdig, men etter å ha gått igjennom enda mer stoff på skolebenken i dag hadde jeg mer å legge til. Så det blir litt jobbing med den i helgen, samtidig som det blir pakking til reisen. 
Kvelden har nå kommet, og resten av dagen går til ren avslapning. Ønsker alle en riktig god helg, og god høstferie til de som har det!

2 kommentarer

2 thoughts on “DET ER HELG, OG FERIE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *